[Linux-sunucu] Re: Partition size

zgr Klaslan ozgurkilicaslan at gmail.com
25 Haz 2014 ar 10:13:53 EEST

24 Haziran 2014 11:25 tarihinde Necati BAYAR <necatibayar at gmail.com> yazdı:

> / içi n küçük bir yer ayırıp geri kalanı başka bir dizine mount edince
> oluyor fakat ben swapden sonra diskin kalan bütün bölümü / olarak yapmak
> istiyorum.
>
> Atıf bey;  sizin dediginizden şunumu anlamam gerekiyor. ilk önce normak
> olarak  (/ 2 Tb kadar) kurup boş olan kısmı  (/)  gpt ile ilavemi  yapmam
> gerekiyor.

Disk bölümlendirmesinde varsayılan hala MBR'dir. Sizin bunu GPT yapmanız
gerekiyor. Ancak o vakit 2TB partition kısıtından kurtulabilirsiniz. Bu
arada GPT'nin izin verdiği bölüm limiti 9.4 ZB imiş.

http://en.wikipedia.org/wiki/GUID_Partition_Table

--
*Görünenler*, *gerçek olsaydı bilime* gerek kalmazdı.