[Linux-sunucu] Re: Sunucu kopyalama

Mesut Güler mesut at egemenyazilim.com
24 Haz 2014 Sal 20:21:40 EEST

24-06-2014 17:30 tarihinde, Necati BAYAR yazdı:
> centos 6.3 çalışan bir sunucum var bunu yeni bir sunucuya klonlamak
> istiyorum.
> Yeni bir sunucu aldım. Bu sunucunun disk kapasitesi gibi bazı
> özellikleri diger sunucudan biraz daha iyi durumda. Yeni sunucu
> üzerinde centos 6.5 kurduk . Bu sürüm bizim için çok önemli degil.
> Sunucu üzerinde bir çok yazılım mevcut bunları klonlamak gibi bir
> yöntemle eski sunucuyu yeniye aktarabilirmiyim.

Aslında mevcut linuxu yeni makinaya kopyalayabilirsiniz.

Benzer işlemi centos 4, 5 ve bazı diğer linux dağıtımlarında yapmıştım.
centos 6'da yapmadım.

Teorik olarak şu şekilde:
1- eski sunucuda, /sys /proc /dev /mnt /tmp gibi dizinler hariç kök
dizini ( / ), tar ile komple tek bir dosya haline getirin.
"tar cf kok.tar /bin /sbin /var /etc ....." gibi
2- yeni sunucuyu linux cd ile açın (yine centos tercih edin)
açılışta "linux rescue" parametresini verseniz size kurtarma seçeneği
ile sistemi açacaktır.
3- yeni sunucuda fdisk mkfs komutları ile diskinizin bölümlerini
oluşturup format atın.
4- eski sunucudaki kok.tar dosyasını yeni sunucunun kopyalayıp açın.
5- yeni sunucunun diskinde kök ( / ) dizinde /dev /sys /tmp /proc gibi
dizinleri dizin haklarına dikkat ederek oluşturun.
6- /etc/fstab dosyasını olması gerektiği gibi düzeltin (yeni disk yeni
partition id vs.. )
7- chroot yapın bootloader (grub dur muhtemelen) MBR ye yazın.
örn:
mount --bind /dev /mnt/yenidisk/dev
mount --bind /sys /mnt/yenidisk/sys
mount --bind /proc /mnt/yenidisk/proc
chroot /mnt/yenidisk
grub-install /dev/sda --recheck --no-floppy

8- yeni ile eski sunucularda raid veya sata kontroller farklı ise sizin
clone boot etmeyebilir.. Bunu da mevcut kerneli (chroot işleminden
sonra) tekrar üzerine zorlayarak kurarak çözebilirsiniz.
"rpm -Uvh --force linux....rpm" gibi

Biraz karışık gibi oldu galiba. Dediğim gibi centos 6 da bu işlemi
yapmadım. işin teorik tarafı bu şekilde..

Alternatif olarak clonezilla vb. yazılımlar var ama bootloader yazma ve
/etc/fstab düzenleme işi her halikarda gerekecek gibi.

saygılar