[Linux-sunucu] Re: CentOS 6.5 ve yüklenmeyen Selinux sorunu.

Doruk Fisek dfisek at ozguryazilim.com.tr
24 Haz 2014 Sal 14:24:57 EEST

Tue, 24 Jun 2014 13:48:14 +0300, Sencer Hamarat
<sencerhamarat at gmail.com> :

> Öğrenmek amacıyla soruyorum; Bu durum, dışarıya karşı ciddi bir açık
> oluşturur mu? Sonuç olarak sistemde tek gerçek kullanıcı olacak.

Hayır, ciddi bir açık oluşturmaz. Selinux'u ek bir koruma kalkanı gibi
düşünebilirsiniz, güvenlik duvarı gibi.

Selinux'un ne işe yaradığını ve nasıl çalıştığını bilmeyen
geliştiriciler zaten genelde kendi uygulama kurulum belgelerine
"selinux'u kapatın" cümlesiyle başlıyor.

O yüzden zaten dünyadaki Linux sunucuların azımsanmayacak bir kısmında
Selinux ya da benzeri bir güvenlik modeli çalışmıyor.

                   Doruk

--
Özgür Yazılım A.Ş. ~ #
http://www.ozguryazilim.com.tr