[Linux-sunucu] Re: mailden kelimeleri tesbit etme

Cagri Ersen cagri.ersen at gmail.com
4 Haz 2014 Çar 11:20:05 EEST

> Cagrı bey;
> şimdi yapmak istedigim konu şu
> benim birtane mail sucu üzerinde hesabım var buraya belirli adreslerden
> gelen mailler var.
> Mailin içerisinde "testbubir.denemedir" gibi yazı yazıyor. bu kelimelerin
> başlangıçları hep aynı , yani yep test ile başlıyor. Ben bu test ile
> başlayan cümleyi alıp bir dosyaya yazdırmak istiyorum.

Dosyaya yazdırmaktan başka bir aşama yok ise ek bir komponent
kullanmaksızın, ngrep ile içerisinde sizin kelimenizin geçtiği cümleleri
(ilgili tüm smtp trafiğini) bir yere yazdırabilirsiniz.

ngrep -WByline kelime port 25 >> dosya

Bu şekilde ilgili kelimenin geçtiği hertür ASCII trafik ilgili dosyaya
kaydedilir.

--
Cagri Ersen
http://www.syslogs.org