[Linux-programlama] Re: JAVA da Enum Uygulamalari?

M.Dumlupinar mdumlupinar at gmail.com
26 Tem 2012 Per 10:52:13 EEST

enum kavramı ancak bir başka ana kavram ile anlamlı olur. asıl yemek
yanında yenen pilav gibi salata gibi birşey bence (ramazan ve açlık
malumunuz :)
farklı parametrelere sahip constructor u olan ve bu parametrelerle iş
yapan bir enum yazılabilir. çok da güzel olur ama enum ların kullanım
mantığına aykırı olur.

enum dediğimiz yapıda çok çok basit logicler olabilir ancak, daha
fazlası için class yapısını kullanmanız gerekir. elbette enum ların
içine çok gelişmiş logicler de koyabilirsiniz
ama dediğim gibi, doğru bir yaklaşım olmaz bu.

bence yaklaşım şu şekilde olmalı;

-proje fikri (adres-etiket bile olabilir)
-kullanılacak paternlerin belirlenmesi (gerekiyorsa tabii ki)
-paternlere uygun interface, class ve enum ların yazılması

kısaca demek istediğim; enum ların tek başına anlamı yoktur, çok
şeyler yüklemek / beklemek doğru değil.