[Linux-programlama] Python'da iç içe import nasıl yapılır ?

Mesut Taşçı slackermesut at gmail.com
21 Tem 2012 Cmt 17:36:52 EEST

Merhaba arkadaşlar

Python da iç içe import nasıl yapabilirim.Ben bir senaryo hazırladım ve
çalıştırmak istiyorum fakat başaramıyorum.

Dosyaları ekte gonderiyorum. Yapmak istediğim ise şu:

Üçtane sınıfım var:
Canlı:
   Canlıların ortak fonksiyonları barındırır
Insan:
   Insanlara özel fonksiyonları barındırır
Hayvan:
  Hayvanlara özel fonksiyonları barındırır

Hayvan ve Insan classlarını Canlı classından türetiyorum.

Hayvan ve Insan classlarının getYemek diye fonksiyonları var.
Elimdede canlinin tipini tutan tipid adında bir değişkenim var.Ben her
seferinde tipid ye göre ifleyip eger canlı hayvansa Hayvan classındaki
 getYemek fonksiyonunu, eger insan ise Insan classındaki getYemek
fonksiyonunu çağırmak yerine Canli classına tipid ile çalışan getYemek
adında bir fonksiyon yazıyorum ve tipid kontrolunu Canli classındaki
getYemek fonksiyonunda yapıyorum.

Kodu çalıştırdığımda import hatası yiyorum.

Bu problemi nasıl çözebilirim.

Saygılar