[Linux-programlama] Re: TŘrkiye Ramazan Ţftar Ţmsak Saatleri

Musa Ulker musaulker at gmail.com
7 Tem 2012 Cmt 17:59:19 EEST

Merhabalar,

Vakit hesaplamasiyla ilgili Diyanet'le olan 2006 yilina ait yazismami
aktariyorum. Astronomik hesaplamalarla ilgili bilgi saglayacaktir;

-----
Baskanlik olarak namaz vakitlerini dini bilgiler dogrultusunda gunesin
hareketlerine gore hesaplamaktayiz. Tek tek vakitler icin kullanmis
oldugumuz Vakitlerin Zenit A├ž─▒lar─▒ ve Temkin Paylar─▒ asagida goruldugu
gibidir.

                                z                               temkin

imsak                  108                            0

g├╝ne┼č                     90                          -7

├Â─čle                      ( ¤ć  -  ╬┤)                    5

ikindi         arctg(1+ tg ( ¤ć -  ╬┤))           4

ak┼čam                  90                            7

yats─▒                    107                            0

Bu degerleri astronomik formullerde yerlerine koyup namaz vakitlerini
hesapliyoruz. Her sene icin yapilan hesaplar ayni sekildedir.

Gerekli formulasyonu cikarmaniz icin kaynak Abdullah Kizilirmak'in Kuresel
Astronomi kitabidir.

---

─░lgili kitap ve degerler zannediyorsam hesaplama icin yeterli olacaktir.
Tabii bu bilgiler 2006'dan bu yana degismediyse :-)

Kolay gelsin