[Linux-programlama] Re: Türkiye Ramazan İftar İmsak Saatleri

Husrev Ozayman husrev at ozayman.com
6 Tem 2012 Cum 12:49:45 EEST

2012/7/6 Omer Barlas <omer at barlas.com.tr>:
> Hesaplamayı bir kenara koyarsak benim diyanete geri kafalı, yobaz, vs
> dediğim sonucuna nasıl vardığınızı gerçekten merak ediyorum, açıklarsanız
> sevinirim.

Asagida soylediginiz gibi, verdiginiz linke, mobilde oldugum bahanesiyle,
bakmadim. Yazdiklarinizdan basit bir API sunduklarini ve bulduklari
degerlerin de diyanetinkinden farklilik gosterdigine vardim.

Geri kafali yobaz vs. dediginize nereden vardigima gelecek olursak, bu
biraz ulkemizde yerlesmis bazi "stereotype"lar ile ilgili. Turkiye'de
bazi insanlarda maalesef "dindar=bilim/sanat dusmani" gibi bazi on
yargilar var, ve bu
on yargilarla sikca karsilasan bir insan olarka bu konuda biraz
alingan oldugumu kabul etmeliyim.

Sizin soylediklerinizden benim alinganligima dokunan sey "Diyanet
yanlış hesaplıyorsa onların problemi diye düşünüyorum, demek ki
herkesi yanlış yönlendiriyorlar. Hiç olmazsa bu konuda matematiğe
güvenmekte fayda var." ifadesinin cagristirdigi, diyanetin bu
hesaplari yaparken sanki cebir, geometri ve gokbiliminin verdigi
bilgilerden faydalanmayarak, zar atarak veya bazi dini rituellerle bu
vakitleri belirledigi gibi bir anlam cikarmis olmam. Siz bunu kast
etmemis olabilirsiniz ama ben tekrar okudugumda tekrar ayni anlami
cikariyorum.

> Verdiğim linkteki notlara baksaydınız hesaplamanın ne kadar kesin olduğunu,
> dönme açılarını ve diğer değişkenleri hesaba kattığını da görebilirdiniz.

Dediginizde haklisiniz, dediginiz notlara baksaydim bu kadar ofansif
yazmazdim. Buradaki hatami kabul etmem lazim. Ama yine de orada makul
bir sekilde anlatilmis olmasi oradaki bu anlatimlari yapan kisilerin
de bazi bilimsel gercekleri gozden kacirmis olabilecegi gercegini
degistirmez. Yani burada bir aciklama gorudugumuz zaman direkt olarak
baskasi yanlis seklinde bir sonuca varmamiz dogru olmaz. Cunku her ne
kadar merakli insanlar olsak da, bu konuyla uzun zaman ilgilenmis
insanlari tartmak ve aralarinda hakem olmak, bu dogru bu yanlis demek
sizi bilmiyorum ama bneim yapabilecegim bir sey degil. Bu durumda
isteyen istedigi kaynaga bakabilir elbet, ama sizinki yanlis
hesapliyor demek cok isabetli olmaz gibime geliyor. Tabii ki bu
konuyla uzun bir sure ilgilenmis ve gokbilimiyle cok icli disli bir
kisi degilseniz.

> Ayrıca karşınızdakini tanımadan ve ne kadar donanımlı olup olmadığını
> bilmeden piyi 3 almak gibi basit ve ucuz bir şekilde polemik yaratmaya
> çalışmanızı ise ayıpladığımı da bilmenizi isterim.

Karsimdakini tanimadigim dogrudur, pi'yi uc almak ifadesi de hos bir
ifade degildi kabul etmem lazim, ama sizin kapasitenizi asagi gorerek
yazmadim yazdigim e postayi. Bir suredir listeyi takip ediyorum,
listeye katkilarinizi ve yazdiginiz gayet makul epostalarinizi
hatirliyorum, sahsiniza da ortalama bir liste sakinine duydugumdan
fazla saygi duyarim. Hatta e-postanizi gorunce sasirdim biraz, "Omer
bey mi?" dedim :)

Ama tepki sahsiniza degildi, yazdiginizin bana hissetirdiklerineydi.
Ben acikcasi alindim yazdiklarinizdan, su anda okuuyunca
yazdiklarinizi ve yazdiklarimi, bu kadar tepki vermem cok yerinde
olmamis oldugunu goruyorum ama, sizin de insanlarin, ozellikle 25
yasindan once :), bazen alinganlik haliyle boyle cok hos olmayan bir
uslupla yazdiklarini ve aslinda kast ettiklerinin bu denli ofansif
olmadigini bilecek ve anlayisla karsilayacak olgunlukta birisi
oldugunuzu biliyorum :)

Yaniliyor muyum?