[Linux-programlama] Re: Türkiye Ramazan İftar İmsak Saatleri

Husrev Ozayman husrev at ozayman.com
6 Tem 2012 Cum 12:12:06 EEST

On Jul 6, 2012 11:42 AM, "Omer Barlas" <omer at barlas.com.tr> wrote:

> http://praytimes.org/calculation/
>
> Hesaplamayı yapmak basit ve kesin. Diyanet yanlış hesaplıyorsa onların
problemi diye düşünüyorum, demek ki herkesi yanlış yönlendiriyorlar.

Bu konuda uzman görüşü mü bu?

> Hiç olmazsa bu konuda matematiğe güvenmekte fayda var.

Diyanet zaten vakitleri hesaplarken matematik değil kimya kullanıyor.
İkindi vaktini hesaplarken ideal gaz denklemi, yatsıyı hesaplarken
indirgenme yükseltgenme dengesini kullanıyorlar.

Mantıklı düşünelim lütfen, dünyanın kendi etrafındaki hareket hızı bile
sabit değilken, dünyanın şekli ideal küreden epey uzakken, ve daha bir
yığın hesap zorlaştıran durum varken çıkıp 'çok kolay' demek makul gelmiyor
bana.

Ha kolaydir, dünyayı küre, pi'yi üç alırsınız, liseden kalma geometrinizle
sinus kosunus yaparsiniz olur biter. Allah kabul etsin derim ben de. Ama
bunu mobil uygulamanıza koyarsanız, insanlar bakarlar size göre akşam vakti
girmemiş ama hava kararmış, sabahın vakti çıkmış ama ortada güneş yok. O
zaman silerler uygulamanızı. Diyanet onlarca yıldır namaz vakitleri
hesaplıyor ve duyuruyor, insanlar da gözlemliyor.

Eleştireceksek de önce bir mantık süzgecinden geçirelim. Sırf diyanet diye,
"gerici", "yobaz", "bilim düşmanı" algısıyla yaklaşmak hata oluyor. Çünkü
diyanet ciddi bir kurum, hem namaz vakti hem de hicri takvim ve
kandil/bayram günleriyle ilgili ciddi bilimsel verilere dayanan çalışmalar
yapıyorlar. Arap devletleriyle çeliştikleri çok sefer, çeşitli gökbilimi
gözlem servisinden takip eden arkadaşlarımın gözlemleriyle diyaneti teyit
ettiğini biliyorum.

accuweather.com'da il il gün doğumu, gün batımı saatleri var, oradan
alınabilir ve/veya hesaplanabilir.

cunku biraz islam-spesifik bir kavram imsak. Ve hani gunes dogmadan su
kadar once gibi birsey de degil.

olarak cok kolay olmadigini dusunuyorum :) keske diyanetin adam akilli bir
public api'yi olsaydi.

öğrenebileceğim bir kaynak arıyorum. Mümkünse XML ya da JSON vs
çekebileceğim bir şey olursa süper olur. Bildiğiniz bir kaynak varsa
paylaşabilirseniz çok sevinirim.