[Linux-programlama] Re: Türkiye Ramazan İftar İmsak Saatleri

Husrev Ozayman husrev at ozayman.com
6 Tem 2012 Cum 11:21:53 EEST

On Jul 6, 2012 11:16 AM, "Omer Barlas" <omer at barlas.com.tr> wrote:

> Güneş doğuş batış saatlerini çekerseniz kolayca hallolur. weather.com,
accuweather.com'da il il gün doğumu, gün batımı saatleri var, oradan
alınabilir ve/veya hesaplanabilir.

İmsak vakti o gibi servislerde bulmak pek mumkun olacagini sanmiyorum,
cunku biraz islam-spesifik bir kavram imsak. Ve hani gunes dogmadan su
kadar once gibi birsey de degil.

> Ayrıca enlem / boylam ile hesaplaması da çok basit.

Diyanetin namaz vakiti hesaplama sayfasinin kaynak kodlarini gormus biri
olarak cok kolay olmadigini dusunuyorum :) keske diyanetin adam akilli bir
public api'yi olsaydi.

En kotu ihtimalle cURL ile cekip bir parser araciligiyla veriyi
ayiklayabilirsiniz.

öğrenebileceğim bir kaynak arıyorum. Mümkünse XML ya da JSON vs
çekebileceğim bir şey olursa süper olur. Bildiğiniz bir kaynak varsa
paylaşabilirseniz çok sevinirim.