[Dernek] NTVMSNBC Sitesi ve Firefox

Baris Metin baris at uludag.org.tr
31 Mayıs 2005 Sal 19:00:05 EEST

Tue, May 31, 2005 at 05:10:59PM +0300 , Murat Koç :

> Merhaba,

> Yani bu işi yapacak birileri varsa yapar yoksa yaptırır.
>
> Derneğin bu işleri yapması gerektiğini ve yapacağını ve kendi görevlerini yine
> gönüllüler belirledi öyle değil mi? Yani derneğin YK sı kendisinin
> belirlediği tüzükteki işleri canı isterse yapıyor canı istemezse yapmıyor?

Tüzük genel kurulda onaylanıyor. Tüzüğü yalnızca YK belirlemiyor.
Enver'in işleyişi değiştirelim önerisi bu yüzden "öneri olarak"
mantıklı, senin desteklediğin, Ozan'ın söylediği "bu işi YK yapsın"
önerisi bu yüzden mantıksız.

> Sebep ise "ben gönüllüyüm o yüzden canımın istediğini yaparım"

Uzlaşılmayacak cümleler ile kendini ifade etmeye çalışıyorsun. Böyle
devam edersen anlaşamayız.

> Derneğin tüzüğünü uygulamak kanunen zorunlu değil ama zaten siz bu işleri
> yapmak için gönüllü oldunuz. Gönüllü olduğunuz ve tüzükte belirttiğiniz
> işleri yapmak için yine gönüllü olmak mı gerekiyor.

Başka ne gerekmesi gerekiyor?

> Derneğin tüzüğünü kabul edip oradaki YK sorumluluklarını bilerek aday olup YK
> üyesi olduğun zaman bu sana sorumluluklarını yerine getirme zorunluluğu
> getirir. Dolayısı ile aday olup seçildiğin andan itibaren derneğin düzgün
> işlemesini istiyorsan sorumluluklarını yerine getirmek ve tüzükte belirtilen
> görevlerini yapmak zorundasın.
>
> Burada ben gönüllüyüm o yüzden canımın istediğini yaparım sözü çok yanlış
> oluyor.

Tekrar söylüyorum, anlaşılmayacak bir şey yok bunda. Bahsettiğim
başıboşluk değil. Şimdiye kadar dernek tüzüğüne aykırı bir iş de
yapmadık, tüzüğe uyacağız gibi "ne kokar, ne bulaşırım" tavrı da
takınmadık. Neyi savunduğunu durup tekrar bir düşün. Ortada yapılması
gereken bir iş var, biri çıkıp "bu YK'nın işi, yapsınlar; yoktur YK"
diye bağırıyor. Ben ortada kalan her işi yapmak YK'nın görevi değildir
diyorum. Herhangi bir görevi üstlenmek isteyen varsa söylesin neye
ihtiyacı varsa yapalım. Veya Enver gibi, önersini sunsun, bir çözüm yolu
bulmak için tartışalım.

> hikayelerle işim yok. İş boşta kalıyorsa YK birilerine atayacak o zaman
> kendisi yapmıyorsa. Üyelerden öyle bir istek geliyorsa değerlendirecek ve
> görev ataması yapacak. Ya yapacak ya da yaptıracak. 7 tane YK üyesi var
> sanırım.

Kime atayacak? İstersen kura ile üye seçelim, işi yapmazsa da üyelikten
atarız. Murat önerin uygulanabilir değil. Kim ne derse desin bu işler
böyle yürümüyor, yürümez.

Ama dernek üyleleri veya LKD idari kadrosu derse ki, "ben böyle bir LKD
istemiyorum, eğitim versin, destek versin, para kazansın, adam tutsun,
bu boşta kalan işleri yaptırsın" onu da tartışırız. Ama şu anki durum
ile önerin tutarlı değil.

> Hangi temayı?

Gönüllülük!

> Bu tartışmayı en son yapmak istediğim kişinin ise sen (Barış Metin) olduğunu
> söylemek istedim en son.

LKD yönetim kurulu üyesi olarak doğru kişi ile tartışıyorsun :). Ama
yanlış bir noktadan tartışmaya girdiğimizi düşünüyorum.

iyi çalışmalar,
--
Baris Metin
http://www.metin.org