[Gelistirici] Texlive bileşeni ve paketleri

Fatih Arslan farslan at pardus.org.tr
17 Mar 2011 Per 12:04:02 EET

Merhaba,

Uzun zamandır Texlive bileşenini daha düzgün bir düzene geçirmeyi düşünüyordum.
Bildiğiniz gibi Texlive'in arşiv dosyaları yok. Kendisi koca bir DVD olarak
dağıtılıyor ya da kendi paket yöneticisi ile kuruluyor. Kendi paket yöneticisi
ise belirli opsiyonlara göre paketleri kuruyor (orta, büyük,vs...).

Bu yüzden Texlive paketleri hemen hemen her dağıtımda farklı paketleniyor.
Yukarıda saydığım zorluk yüzünden paketleri güncellemek de farkl ve zor
olduğundan eski paketler kullanılıyor genellikle (mesela bizde 2009 sürümü
mevcut).

Başta bu olmak üzere, bu işlemi kolaylaştıran ve otomatik hale getiren bir betik
yazdım. Bununla beraber tüm texlive paketlerini tekrar baştan yazarak yeni
sisteme uyacak şekilde hazırladım. Böyle olunca artık texlivemodules.py
actionsaspi betiğine da ihtiyacımız olmayacak.

Bu işleyiş kapsamlı ve geniş olduğundan bununla ilgili döküman/howto tarzında
bir şey yazdım. Şimdilik aşağıdaki adresten bulabilirsiniz:

http://svn.pardus.org.tr/uludag/trunk/scripts/tex/texlive_packaging

Bu belgeyi okduğunuzu varsayarak devam ediyorum.

Şu an playground'da tüm paketler hazır şekilde duruyor. Kendi makinemde kurup
denedim ve bir sıkıntı gözükmüyor şimdilik. Fakat paket içeriklerinde ve
bağımlılık ilişkilerinde köklü değişiklikler oldu. Bu yüzden tex bileşeni
altındakı tüm paketleri tekrar gözden geçirerek paket bağımlılıklarını
güncelleyeceğim. Paketlerin hemen hepsi benim üzerime olduğundan bir sıkıntı
olacağını düşünmüyorum.

Devel deposuna bugün gerekli değişikleri commit edeceğim, gereken paketleri
obsolote olarak işaretleceğim ve bileşenleri yeni düzene geçireceğim. Devel
deposunda 1-2 hafta çalışabilir kıvamına (çalışabilirden kastım tüm tex
ekosisteminin uyumlu bir şekilde çalışması) geldikten sonra testing deposuna
geçireceğim.

Bilginize

Kolay gelsin

--