[Gelistirici] Scilab Paketi

Serdar Dalgıç serdar at pardus.org.tr
12 Mar 2011 Cmt 00:42:55 EET

On Fri, 11 Mar 2011 16:50:12 +0200
Gökhan Özbulak <gozbulak at pardus.org.tr> wrote:

> Merhaba,

Merhaba

> Bugzilla'ya 2008 yılında Scilab [1] uygulamasının paketlenmesi için bir kayıt
> girilmiş [2]. Paketin yapılması ve 2011 deposuna girmesi ile ilgilenmek
> istiyorum yalnız depoda olmayan birçok bağımlılık mevcut yani çok sayıda
> paketin de depoya girmesi gerekecek.

http://wiki.scilab.org/Dependencies_of_Scilab_5.X

Şimdilik --without-javasci ve --without-gui ile derlersen herhangi bir
bağımlılık eksiği yok gibi. Bir çok bağımlılıktan kastın nedir, bunlar
mıydı?

> İlerlemeden önce paketin gerekliliğini tartışmakta fayda var. Şu an depoda
> Octave var, ama Matlab ile karşılaştırıldığında Inria'nın geliştirdiği Scilab
> daha gelişkin görünüyor. Ayrıca, birçok dağıtımda da paketlenmiş durumda.
> Çoğunluk hemfikir olursa paket üzerinde çalışacağım.

on numara hareket olur, FreeMat filan da var octave gibi, alternatifleri
de güzel ama Scilab gerçekten depoda yokluğu hissedilen bir paket.

Ama bu dikenli yolda (swh:p) uğraşıcaksın bayağı, şimdiden söyliyyim :)
Murat Şenel'le konuştuğumda vakti zamanında (2009 filandı, kulakları
çınlasın :) ) İsmail'in (Dönmez) ve bir kaç kişinin bayağı bir kafayı
kırdıktan sonra türlü taklalar atıp 2008'de scilab'ı paketlediklerini
söylemişti. Tabi 3 senede çok şey değişmiştir.

Özet geçiyorum: go go go :)

--
Serdar Dalgıç <serdar at pardus.org.tr>