[Gelistirici] Kurumsal 2 depoları

Semen Cirit scirit at pardus.org.tr
7 Mar 2011 Pzt 09:24:01 EET

 On Sat, 05 Mar 2011 15:27:15 +0200, Ozan Çağlayan <ozan at pardus.org.tr>
 wrote:

> * devel kaynak deposu commit'lere açık. Ancak devel->testing geçişi
> esnasında bir e-posta listesi üzerinden (eski stable at pardus.org.tr gibi)
> onay alınacak. Eskisi kadar zahmetli olmasın diye bu onay mekanizması
> bir betik ile yapılabilir diye konuştuk. Yani listeye otomatik e-posta
> atan, e-posta'ya pakette yapılan değişikliği diff olarak bilgi amaçlı
> ekleyen, bugzilla'da çözdüğü hata varsa o bilgiyi geliştiriciden isteyen
> ve listeye mesela:

 Bunu şu şekilde de olabilir diye de konuşmuştuk, devel'den testing'e geçecek
 olan hata, bugzillada bulunan karşılığı ile "urgent" veya "high". Bugzilla da
 bu hatanın kaydı bu şekilde bulunsun, daha sonra bu hata üzerinden commitleri
 yapılsın (SVN hook ile) ve testing deposuna gönderilmek istenen TESTING
 anahtarı ile işaretlensin. TESTING anahtarı ile işaretlendiği sırada ilgili
 listeye cc'lensin. Bug üzerinden tüm yapılan commitler görülsün ve onay
 verilsin. Onaydan sonra testing'e merge commit'i yine SVN hook kullanarak
 yapılsın. Onay verilmemiş ise gerekirse hatanın önemi de değiştirilerek
 (kritik bir hata olarak görülmediği için onay almamış olabilir) açık
 bırakılsın.

 Daha önce paket gözden geçirmenin mail listesi üzerinden yapıldığında, takip
 edilebilirliğini kaybettiğini görmüştük, aynı hatayı tekrar yapmamalıyız diye
 düşünüyorum. Bugzilla üzerinden takip etmekle, hem kritik buglarımızın neler
 olduğunu, ne zaman ve ne şekilde depoya girdiklerini, kimlerin onay
 verdiğini, depoya alınıp alınmadığını rahatlıkla takip etmiş olacağız.  Bir
 de yeniden bir script yazmamıza da gerek kalmayacak.

 --------

 Security'de aynı şekilde bugzilla üzerinden, şu anda hali hazırda devam eden
 security süreci üzerinden devam edebilir. Kurumsal2'ye atanan security
 hatasının testing'e girmeden önce onay alması, yine TESTING anahtarı ile
 takip edilip onay alındıktan sonra testing'e girer ve daha sonra security'nin
 normal süreci (build ->test -> binary repo) devam eder.

> * Onay mekanizmasının gerçeklenmesi,

 Bugzilla üzerinden yapılması ile onay mekanizması, büyük ölçüde tamamlanmış
 olacak.

> * Onay ekibinin belirlenmesi,

 Onay ekibi ile ilgili ise şu şekilde bir yorumum olabilir: paket
 review'dekine benzer şekilde, onay alınacak paket'in bileşen sorumlusu ve
 depo sorumlusu şeklinde düşünebiliriz diyorum.

 Kolay gelsin,

--
 Semen Cirit

 TUBITAK/BILGEM - Pardus GNU/Linux