[Gelistirici] timidity'i servis olarak calistirma hakkinda

Anıl Özbek ozbekanil at gmail.com
27 Oca 2011 Per 01:35:10 EET

Merhaba,

64 bit bir Pardus 2011 üzerinde timidity ile konsoldan ses alabiliyorum:

$ timidity DONADONA.midi
Requested buffer size 32768, fragment size 8192
ALSA pcm 'default' set buffer size 32768, period size 8192 bytes
Playing DONADONA.midi
MIDI file: DONADONA.midi
Format: 0  Tracks: 1  Divisions: 24
Playing time: ~62 seconds
Notes cut: 0
Notes lost totally: 0

Fakat öntanımlı ayarlarıyla servis olarak çalıştırdığımda servis çalışıyor
görünmesine rağmen:

$ service list
      Servis       |   Durum   | Otobaşla | Açıklama
timidity           | çalışıyor |   evet   | Timidity Sanal MIDI
Ardışımlayıcı

Ne 2011 deposunda bulunan vmpk ve rosegarden ile ne de 2011'e almak için
üzerinde çalıştığım kmid2 ve kmetronome ile timidity üzerinden ses
alamıyorum.

timidity.conf.d dosyasındaki geçici çözümün (workaround) buna neden
olabileceğini düşünerek

TIMIDITY_PCM_NAME="hw:0"

ifadesinin aldığı değeri

default
hw:0.0
hw:1
pulse

gibi değerlerle değiştirdim ama yine ses alamadım.

Sistemimde çift ses aygıtı bulunuyor:

$ lspci
00:14.2 Audio device: ATI Technologies Inc SBx00 Azalia (Intel HDA)
02:00.1 Audio device: ATI Technologies Inc RV620 Audio device [Radeon HD
34xx Series]

Emin değilim ama sorunun kaynağı bu olabilir.

Dosya çalınıyor olarak görünmesine rağmen ses çıkmamasına ne neden olabilir
bilgisi olan var mı? En son kullanıcı listesinde de Rosegarden'da ses
çıkmama problemi başlığıyla buna benzer bir konu geçmiş, ilgili olabilir.
Hata takip sisteminde ilgili bir kayıt yok.