[Gelistirici] 2011'e Alacagim Paketler

Anıl Özbek ozbekanil at gmail.com
25 Oca 2011 Sal 18:06:47 EET

Merhaba,

Depolardaki paketlerimi 2011'e taşımada biraz geciktim ama daha fazla
gecikmemek için aklımdakileri kısaca yazıyorum. Bunlara göre hareket
edeceğim. Eklemek ya da çıkarmak istediğiniz bir şeyler varsa
belirtebilirsiniz.

contrib/2009
------------------

http://paketler.pardus.org.tr/info/contrib/2009/devel/packager/An%C4%B1l%20%C3%96zbek.html

* cellwriter: 2011 için hazırlayıp incelemeye alacağım.

* ctronome: Bu paketi 2011'e almayacağım.
http://lists.pardus.org.tr/gelistirici/2010-May/023998.html
http://lists.pardus.org.tr/gelistirici/2010-May/023999.html

* dmz: incelemede.

* figlet: 2011 için hazırlayıp incelemeye alacağım. toilet var bunun
alternatifi ama aralarında karşılaştırma yapmaya fırsatım olmadı.
Düşünülürse figlet yerine toilet'i de koyabiliriz 2011'e. Ya da ikisini
birden alabiliriz.

* gimp-gap: gimp bölümüne bakınız.

* gnaural: Bu paketi 2011'e almayacağım. Özel bir nedeni yok ilgilenmiyorum.
Gerekliyse gnaural paketini admins'e atayabilirim. Böylece ilgilenmek
isteyenler üzerinde rahatça hareket edebilir. İkili depolara girmedi bu
paket 2009'da.

* kde-servicemenu-audiokonverter: Bu paketi 2011'e almayacağım. Özel bir
nedeni yok ilgilenmiyorum. Gerekliyse kde-servicemenu-audiokonverter
paketini admins'e atayabilirim. Böylece ilgilenmek isteyenler üzerinde
rahatça hareket edebilir. İkili depolara girmedi bu paket 2009'da.

* klogshow: Bu paketi 2011'e almayacağım. Özel bir nedeni yok
ilgilenmiyorum. Gerekliyse klogshow paketini admins'e atayabilirim. Böylece
ilgilenmek isteyenler üzerinde rahatça hareket edebilir. İkili depolara
girmedi bu paket 2009'da.

* kmetronome: 2011 için hazırlayıp incelemeye alacağım. Şu an hatırladığım
kadarıyla kendiyle birlikte gelen drumstick'i kullanıyor. drumstick'i de
incelemeye alıp, bunu kullanmasını sağlamaya çalışacağım. kmid2'iyi de
incelemeye alacağım bunlardan sonra. drumstick depoya girdiği zaman, bu
kütüphaneyi kendi arşivinden kullanan paketler bakıcıları tarafından
düzeltilebilir, eğer böyle bir şey varsa.

* kmobiletools: Bu güzel bir şey, bununla birlikte henüz tam anlamıyla
çalışır sürümü yok ama gelişimi şu an aktiflik kazandı. Şu an benim veya
başka birinin 2011'e alması olası görünmüyor. Bu uygulamayla ilgilenen /
ilgilenmek isteyebilecek var mı, telefon veya diğer taşınabilir akıllı aygıt
paketleriyle ilgilenenler? Yoksa oyunalanıma alıp, oradan takip edeceğim.
http://kde-apps.org/content/show.php/KMobileTools?content=15259
http://websvn.kde.org/trunk/playground/pim/kmobiletools/

* milkytracker*: Aktif olarak kullanabildiğim bir uygulama değil ama şu an
burada başka bir talibi çıkmazsa 2011 için hazırlayıp incelemeye alacağım.
https://svn.pardus.org.tr/pardus/2009/devel/tex/tool/luatex/files/020_all_zzip.patchadresindeki
duruma benzer bir durumu var sanırım, gerekirse incelemeye
almadan önce veya inceleme sürecinde yardım isterim.

* pangzero: 2011 için hazırlayıp incelemeye alacağım.

* peg-e: 2011 için hazırlayıp incelemeye alacağım.

* systester: Bu paketi 2011'e almayacağım. Özel bir nedeni yok 2011 için
ilgilenmeyeceğim. systester, şu an 2009 katkıcı deposunda (stable) bulunuyor
ve buradaki bakımını sürdüreceğim. Paketi almak isteyen olursa çekinmeden
isteyebilir. systester, phoronix test suite'nin bir parçası olmuş diyor
sitesinde, phoronix-test-suite ile geliyor olabilir. Buna bakıp gerekiyorsa
ilgili işlemlerin yapılması gerekebilir.

* toycars: Depoya girmesine engel nedenler var:
http://lists.pardus.org.tr/gelistirici/2010-May/023995.html paket ile
oyunalanımda ilgileneceğim. Bununla birlikte yakın zamanda depoya
girebileceğiniz zannetmiyorum. fmodex paketinin çalışır hale gelmesi ve
depoya girmesi ya da oyunun başka bir ses moturunu / kütüphanesini de
kullanabilir duruma gelmesi gerekiyor.

* xournal: 2011 için hazırlayıp incelemeye alacağım.

2009
--------

http://paketler.pardus.org.tr/info/2009/devel/packager/An%C4%B1l%20%C3%96zbek.html

* PisiYap: 2011'de şu an.

* *gimp*: gimp bölümüne bakınız.

* lablgl: Bu paket benim üzerimde görünüyor ama benim değil. ml ailesi
paketleriyle bir oyun için ilgilenmiştim ama bir türlü olmadı o.

Hata Takip Sistemi
-----------------------------

http://bugs.pardus.org.tr/buglist.cgi?emailassigned_to1=1&query_format=advanced&bug_status=NEW&bug_status=ASSIGNED&bug_status=REOPENED&email1=ozbekanil%40gmail.com&emailtype1=substring

* free-tennis: Bu paketi yapamadım. Kendisi dışında birkaç bağımlığı daha
vardı ml ailesinden paketlenmesi gereken, bana sorun çıkardılar çok. Artık
ilgilenmeyeceğim. Kayıtta durumu bildirip, admins'e atayacağım.

* swftools: Bir eğitsel için oyunalanımda paketlediğim bir uygulama. Aktif
olarak kullanmıyorum ve hatta swf'ye karşı bir antipati besliyorum. Başka
bir gönüllü varsa seve seve üstlenebilir bu paketi. Eğer yoksa sadece 2011
için üzerinde çalışmaya devam edeceğim.

* kservicemenueditor: Bana göre uygulama depoya girmek için yeterli değil
ama fazla şey beklediğim için bana öyle geliyor olabilir. Depo için bu hali
de yeterli denirse incelemeye alabilirim.

* luminance: Gelen çeviri dosyasını incelemem gerekiyor, geliştirici
listesine yakın zamanda attığım mesajdaki bahsettiğim konular var bir de,
bağlantısını verecektim ama listede bulamadım. Sonrasında incelemeye
alacağım.

GIMP Paketleri
-----------------------

Şu an ikilik depolarda ve oyunalanımdaki gimp ile ilgili paketlerin çok
azının bir üst geliştiricisi var. Bu uygulamalarla ilgili gelişmeleri diğer
dağıtımların depolarından, gimp listelerinden ve gimp ile ilgili sitelerden
takip etmeye çalışıyorum. Bildiğiniz gibi yakın zamanda yeni sürümü çıkacak
gimp'in çok büyük bir terslik çıkmazsa  ve sonrasında 3.0 için çalışmalara
başlanacak. Bu sürümlerden hangisi qt3 -> qt4 benzeri büyük bir geçiş olacak
bilmiyorum ama böyle bir şey olursa bu paketleri çalışır durumda tutmak için
yeterli teknik bilgiye ve zamana sahip olmadığımı biliyorum. Durumu
iletebileceğim bir üstgeliştirici de olmayacak. Bu yüzden bu paketlerin
bakımını benim sürdürmemi pek doğru bulmuyorum.

gimp ile ilgilenen ve zamanı olan biri var mı? Üzerimdeki tüm gimp
paketlerini alabilir.

Ya da benim şöyle bir lüksüm var mı 2011'de tam bilmiyorum. gimp ile ilgili
paketlerimi 2011 depolarına alırım, şu an daha önce hiç kullanmadığım için
kullanımını bilmiyorum ama gimp'in 2.8 sürümüne bu sürümde çalışmayacak
etiketi (versionto olabilir sanırım) ekleyebilirim, küçük değişikliklerle
düzeltebildiklerimi yaparım ve hallolduktan sonra bu etiketi kaldırırım,
eklentiyi yeniden yazmaya kadar varacak port işlemlerinde de gelişmeler
olursa bunları takip ederim, bir şey çıkarsa pakete aktarırım ve etiketi
kaldırırım, çıkmazsa da sadece gimp'in eski sürümlerinde çalışacak şekilde
depoda kalır.