[Gelistirici] Yeni KDE NetworkManager

Gökçen Eraslan gokcen at pardus.org.tr
15 Oca 2011 Cmt 02:14:48 EET

Selamlar,

Sistem genelinde profiller üzerinden işlem yapan ve önemli bir sorun çıkmazsa
2011'de kullanacağımız KDE NM arayüzünün paketi burda[1], herkes sıkı bi
testten geçirirse sevinirim. Git reposu de şurda[2], merak edenler için.

Bu sürümde;

* Sürekli bağlantı parolalarının sorulması,
* Bazı durumlarda bağlanabilmek için restart atılmasının gerekmesi,
* Auto eth0 gibi sistem profillerinin editlenememesi/silinememesi vs

gibi sorunların tümünün düzelmiş olması lazım. Az önce yaptığım bir kaç
değişiklikle WEP ve WPA regexplerini de düzellttim, artık sadece standartlarda
belirtilen formda parolaların girilebiliyor olması lazım. Örneğin ASCII Wep
parolaları için 5 ya da 13 karakter, Hex WEP'ler için de 10 ya da 26 karakter
gibi.

Özetle bi sorun olursa yazınız efenim, haftasonu depoya alıp, önümüzdeki hafta
da fark edilen önemli sorunları çözmeyi düşünüyorum. Biliyorum geç oldu ama,
ancak vakit bulabildim, sorunları düzeltebildim.

PS: Bu arada altyapı büyük değişikliklere uğradığı için kullanıcı-temelli
profil desteğini tamamen atmak zorunda kaldım, daha sonra vakit bulabilirsem
yaparım.

Görüşürüz.

[1] http://cekirdek.pardus.org.tr/~gokcen/files/plasma-applet-
networkmanagement-1.9_20101202-12-p11-x86_64.pisi

[2]
http://gitweb.kde.org/clones/networkmanagement/gokcen/networkmanagement.git/shortlog/refs/heads/systemwide

--
Gökçen Eraslan