[Gelistirici] Kurumsal2 Depo Politikası (was Re: MySQL 5.5)

Ekin Meroğlu ekin at pardus.org.tr
13 Oca 2011 Per 23:23:49 EET

Merhaba,

On Thu, 2011-01-13 at 23:06 +0200, Erdem Bayer wrote:
> Prş, 2011-01-13 tarihinde 23:00 +0200 saatinde, H. İbrahim Güngör yazdı:

Şist, kavga etmeyin bakiim :-P

Şaka bir yana, tartışmanın seyrinden asıl önemli konular geride kaldı,
ben araya gireyim :

* Mysql örneğinde sorun başka yerden çıkmış olsa bile, bu tip bir
dağıtım için bu güncelleme en hafifi tabirle "bold" bir adım oldu.
Diyeceksiniz ki zamanında geçmeliydik, evet, geç kalmışız, gerektiği
zaman zorla geçtik - bir daha ki "bold" hamlemizde aklımızda olsun. Test
edilmesi için gerekli süreçleri yaratmadan, önlemleri almadan ne kadar
evet dersek diyelim bu tip bir güncellemeyi depoya almayalım.

* Kurumsal 2 RC seviyesinde ve birçok yerde kullanılıyor - artık çok çok
büyük bir getirisi yoksa sürüm güncellemesi yapmamamız gerekiyor. Tüm
güncellemelerde çok daha seçici davranmamız, çok daha fazla test
yapmamız gerekiyor.

* Bence de kararlı ve devel/test depo politikasını bir an önce karara
bağlayıp, test ve devel depolarını açmamız lazım artık. Şu ana kadar
açmamızın sebepleri belliydi, ama sürüme bu kadar az kalmışken zamanı
geldi sanki.

--
Ekin Meroğlu <ekin at pardus.org.tr>
Pardus