[Gelistirici] 2011 - Öntanımlı uygulalamar

Ali Işıngör isingor at gmail.com
13 Oca 2011 Per 16:49:22 EET

2011/1/13 Gökçen Eraslan <gokcen at pardus.org.tr>

> Selamlar,
>
> Biliyorum geç oldu ama 2011 için öntanımlı uygulamalara (mümkünse hızlıca
> ve
> flame çıkarmadan) karar verelim ona göre imajları da düzenleyelim.
>
> Seçim yapmamız gerekenler:
>
> * DVD/VCD/Video dosyaları oynatıcı

Kesinlikle VLC. Diğer video oynatıcıların streaming desteği yok gibi bir
şey...

Windows tarafından gelen kullanıcılar için tanıdık bir arayüz,
özelleştirmeye izin vermesi gibi avantajları, diğer oynatıcıların hiçbirinde
yok. Bence SMPlayer ile birlikte gelebilir.

> * Audio CD çalan uygulama

Yavaş ama ne yazık ki yine Amarok.

Clementine'in hâlâ çok fazla problemi var.

> * Ses dosyaları çalan uygulama (üsttekiyle birlikte tek uygulama da
> olabilir)
>
> Aklıma gelenler bunlar, kişisel tercihlerden ziyade *kullanıcılarımızın*
> ihtiyaçlarını düşünerek hareket edersek güzel olur.
>
> PS: Öntanımlı web tarayıcısını  hiç tartışmaya gerek yok, Chromium daha
> kararlı hale geldikten sonra Firefox'a ciddi bir rakip olarak
> değerlendirilebilir ama şimdi değil. İmajlardan da rekonq ve chromium'u
> atacağım.

Chromium şu haliyle Firefox'tan çok daha stabil ve 2010'un kullanım oranı en
hızlı artan tarayıcısı. Pazar payını neredeyse her ay yüzde 1 artırıyor!

Topluluğumuzun önemli bir kısmı da Chromium kullanıyor. Eğer kullanıcı
alışkanlıklarıysa kriterimiz, Chromium kesinlikle DVD'ye girmeli.

Ali