[Gelistirici] KDE ile ilgili cesitli uygulamalarin paket isimlendirmeleri

Anıl Özbek ozbekanil at gmail.com
13 Oca 2011 Per 13:53:35 EET

12 Ocak 2011 22:29 tarihinde Fatih Aşıcı <fatih at pardus.org.tr> yazdı:

> Bu tür paketler nadir çıkıyor. kcmodule dışında başka bir modülün sonraki
> sürümlerde
> eklenmesi de olası. Sanki burada isimlendirme politikasına gerek yok gibi
> geldi
> bana.

Böyle bir durum olası mı bilmiyorum ama diyelim hede isimli bir uygulama var
ve hem tüm masaüstü ortamlarında çalışabilen bir arayüzü var hem de buna ek
olarak bir Sistem Ayarları modülü. Bu modülü ayrı olarak paketlememiz ve ona
bir isim vermemiz gerekecek?

KDE tarafında bahsettiğin yeni modül nedir? Yine o da bu gruba giriyorsa
Gökçen'in önerisini

kde-module-hede

olarak alabiliriz?

>  Eğer yoksa ve olması iyi olur dersek, ilki için bir önerim yok ama

> KWin için efektler dışında plugin'ler de olabiliyor bildiğim kadarıyla.
> Hepsi
> için kwin-plugin-foo (efektler için kwin-plugin-foo-effect de olabilir)
> desek
> nasıl olur?

Şu an ben efekt ve eklenti ayrımını yapamıyorum. Her efekt zaten eklentidir
diyebiliyoruz sanırım ama her eklenti efekt olmuyor. Önerdiğin isimlendirme
biçimi paketçiyi bu efekt miydi eklenti miydi diye çok fazla düşünmekten
kurtarabilir. Bence eklenti de olsa efekt de olsa paket o sondaki -effect
kısmı fazlalık gibi?

- Her efekt eklenti zaten
- Paket ismini uzatıyor
- Paketçinin paket ismine karar verirken zorluk çekmesine neden olabilir.

Tabii efekt ve eklenti ayrımını ortaya koyabilirsek yukarıdaki son madde
gider.
Pulse: efekt denmiş:
http://kde-look.org/content/show.php/Pulse?content=122833
Nightmode: eklenti denmiş:
http://kde-look.org/content/show.php?content=123805
BeMeasured: bir şey denmemiş, bence eklenti:
http://kde-look.org/content/show.php/BeMeasured?content=127177
BeClock: efekt denmiş: http://kde-look.org/content/show.php?content=117542

Benim için hem eklenti hem de efektler için:

kwin-plugin-foo

kullanımı uygundur.