[Gelistirici] Smolt

Fethican Coşkuner fethicanc at gmail.com
13 Oca 2011 Per 00:23:25 EET

Selamlar,

   [1] adresinde dile getirildiği üzere smolt'un şu anki durumu ve
daha etkin kullanımı için yapılması gerekenlerden kısaca bahsedip
sizlerin de fikirlerini almak istiyorum.

    Bildiğiniz üzere kendi smolt sunucumuzu çalıştırıyoruz. [2]
adresinden toplanan istatistiklere ulaşmak mümkün. Smolt kendi client
arayüzü ile birlikte geliyor ve profil gönderimi bu arayüz ile veya
"smoltSendProfile" ile konsoldan yapılabiliyor. Smolt'un
işe yarar istatistik sunabilmesi için gönderilen profil
sayısının olabildiğince çok olması lazım. Bu yüzden kullanıcıları
profil gönderimine teşvik etmek amacı ile Kaptan-Smolt entegrasyonunu
gerçekleştirmiştik. Şu ana kadar toplamış olduğumuz ~16500 profilin
neredeyse tamamını Kaptan sayesinde elde ettiğimizi düşünüyorum.

   Yapılabileceklere gelince, ben smolt hakkında bir yazı
hazırlayacağım. Kullanıcıların smolt hakkında bilgi alabileceği hiç bir
belgenin olmaması kullanım oranın düşük olmasındaki en büyük etken
sanırım.

   Zamanında smolt entegrasyonunu yaparken smolt içinde bulunan aylık
otomatik gönderimleri etkinleştirmemiştim kullanıcıların rızası
olmadan veri gönderimi yapılması uygun olmayacağı için. Bunu aylık
gönderimleri enable/disable eden bir smolt servisi ile halledebilir ve
gönderim yapanlarda otomatik olarak servisin on olmasını sağlayabiliriz.
Ayrıca kullanıcılar istedikleri zaman açıp kapatabilirler. Düzenli
gönderimler ne kadar düzenli :D olursa mesela biz de o kadar
kendimizden emin bir şekilde kullanıcılarımızın % şu kadarı pae
kullanıyor diyebiliriz.

   Bir diğer konu ise smolt çıktılarından bugzillada yararlanıp
yararlanamayacağımız. Hata giren kullanıcının temel sistem
bilgileri ve ayrıntılı donanım bilgilerine tek adres üzerinden
ulaşılabilir bu şekilde. Eğer işe yarar denirse ilgili hatalarda
kullanıcıdan public smolt id istenmesi yeterli olacak.

   İlk test takımı kurulduğunda Serbülent testçilerin donanımlarını
smolt üzerinden takip ediyordu. Eğer işlerini görürse test
takımının donanımları tekrar buradan takip edilebilir. Sanırım bir
üstteki paragraf için olumlu görüş gelirse test takımının kullanması
için de güçlü bir argüman olur.

   Benim aklımdakiler şimdilik bu kadar.

[1] http://lists.pardus.org.tr/gelistirici/2011-January/027263.html
[2] http://smolt.pardus.org.tr:8090/