[Gelistirici] kcm_webcam

Anıl Özbek ozbekanil at gmail.com
12 Oca 2011 Çar 21:07:18 EET

* Ayrı olarak paketlenirse [1] kdebase'nin en azından bir kısmının bölünmesi
gerekir:

$ sudo pisi it kcm-webcam-support-0.2.2.1-1-p11-x86_64.pisi
--ignore-file-conflicts
Kurulum sırası: kcm-webcam-support
kcm-webcam-support paketi 0.2.2.1 sürümü 1 yayımı kuruluyor
Dosya çakışmaları:
/usr/share/kde4/apps/kdm/pics/users/TV.png kdebase paketinden
/usr/share/kde4/apps/kdm/pics/users/Notme.png kdebase paketinden
/usr/share/kde4/apps/kdm/pics/users/bomb.png kdebase paketinden
/usr/share/kde4/services/kcm_useraccount.desktop kdebase paketinden
/usr/share/config.kcfg/kcm_useraccount_pass.kcfg kdebase paketinden
/usr/share/config.kcfg/kcm_useraccount.kcfg kdebase paketinden
/usr/lib/kde4/kcm_useraccount.so kdebase paketinden
/usr/share/kde4/apps/kdm/pics/users/Blackbox.png kdebase paketinden
/usr/share/kde4/apps/kdm/pics/users/Listening.png kdebase paketinden
/usr/share/kde4/apps/kdm/pics/users/Green.png kdebase paketinden
/usr/share/kde4/apps/kdm/pics/users/Happy.png kdebase paketinden

kcm-webcam-support dosyaları arşivden çıkartılıyor.
kcm-webcam-support paketi yapılandırılıyor
kcm-webcam-support yapılandırıldı.
kcm-webcam-support kuruldu.

- Arayüzde iki üç yerin çevrilmesi gerekiyor.
- Desktop dosyasının düzeltilmesi gerekiyor, Kayıp ve Bulunanlar da çıkıyor.

* kdebase'ye yama olarak eklenmesi düşünülürse [2], her yeni sürümde bakımı
vs. derdi olacaktır. Ayrıca yine çeviri konusu burada da var, desktop'u
buradan almazsak bu dertten kurtuluruz otomatik
olarak. kubuntu/kubuntu_18_fix_systemsettings_about_me.diff yamasının da
kontrol edilmesi ve yeniden oluşturulması gerekiyor.

* Üst geliştiricilerin bu özelliği eklemesini bekleriz. Belki
oyunalanlarında / sonraki sürüm için böyle bir çalışma vardır bile, takip
etmediğim için pek bilmiyorum. En güzeli bu gibi.

Çok az deneme yaptım. İki kere kullanıcı fotoğrafı çektim kamerayla. Bir
sorununu göremedim. İyice bakmak, test etmek gerekir yine de.

[1]
http://svn.pardus.org.tr/pardus/playground/maidis/somebodyelsespackage/kcm-webcam-support/
[2]
http://svn.pardus.org.tr/pardus/playground/maidis/somebodyelsespackage/kcm-webcam-support/kcm-webcam-support.patch