[Gelistirici] 2011 için ayrı bir depo açma ihtiyacı

Anıl Özbek ozbekanil at gmail.com
11 Oca 2011 Sal 13:17:40 EET

11 Ocak 2011 10:57 tarihinde Gökçen Eraslan <gokcen at pardus.org.tr> yazdı:

> Eline sağlık, lakin anlamadığım yerler var, örneğin neden PisiPisi
> deposunun
> kuralları resmi Pardus depolarından bile daha katı?

Katı çünkü şimdilik onları yalnızca ben yazdığım ve yazarken de bir paketçi
veya kullanıcı olarak değil, kendimi deponun yerine koyarak yazdım.

> Yani bir paketçinin en
> fazla X tane paketi olabilir,

Bir paketçinin sahip olabileceği en fazla paket sayısına sınır koymak da ne
sakınca olabilir? Veya 42 paket az mı? Bence 42 bile fazla ve erişilemeyecek
bir sınır zaten. Eğer bir geliştiricinin PiSiPiSi'de 42'den fazla paketinin
olması gerekiyorsa ortada bazı büyük yanlışlar var demektir:
- Geliştirici gereğinden fazla paketlerle ilgileniyordur, diğer işlerine ve
daha önemlisi hayatına zamanı kalmayacak
- Geliştirici sayısı azdır, mevcut yapıda iyileştirme yapılmalıdır
- Bir geliştirici sınırsız sayıda pakete bakabilme hakkına sahip olduğu
zaman, bazen PiSiPiSi'ye yeni geliştirici kazandırmaktansa tüm paketlere
kendi bakmak daha kolay geliyor, deponun geleceği için iyi değil. On tane
pakete bakacağına yeni bir geliştirici yetiştirebilir. Bin tane paketi olan
bir geliştirici çeşitli nedenlerle paketlerinin bakımını bıraktığı zaman
paketlerin bakımı sürdürecek yeni geliştiriciler nereden bulunacak?

> Java paketleri dahi kaynaktan derlenmek
> zorundadır,

Java ile yazılmış bir uygulamanın kaynak kodları açıksa ve Pardus deposunda
da Java derleyicisi varsa bu paketlerin de diğer tüm paketler gibi
derlenmesini istemek bence çok da uç bir istek değil. Eğer Java ile yazılmış
yazılımların bununla ilgili bir derdi varsa bu PiSiPiSi'nin değil Java'nın
kendisiyle ilgilidir.

> ABI kırmak yasak API kırmak kontrollü bir şekilde yapılacak vs.
> gibi kısıtlar resmi deplarda da yok.

Pardus depolarındaki politikalardan aldım halbuki ben o kısmı. Güncel
belgemiz bu [1] değil mi? Bu iki madde yumuşatılabilir ama API ve ABI
uzmanlık alanıma girmiyor. Yumuşatırsak neler olur, katı halde bırakırsak
elimiz kolumuz ne kadar bağlanır bunları konuşup sonra buna göre yeniden
karar verebiliriz.

Eğer bu bir desteklenmeyen depo ise daha esnek şartlara sahip olması
> gerekmiyor mu?

En başta söylediğim gibi depo gibi düşünüp yazdım (daha doğrusu
diğerlerinden kopyalayıp, biraz değiştirdim) kuralları. Kurallar
geliştiricilerin işine kolaylaştıracak bir şekilde biraz daha esnetilebilir.
Ama bu esneklik deponun kalitesini, işleyişini ve geleceğini tehlikeye
atmamalı.

[1] http://tr.pardus-wiki.org/Pardus:Depo_Politikas%C4%B1