[Gelistirici] Ciddi sorunlar, sesli düşünceler

Gökmen Göksel gokmen at pardus.org.tr
4 Oca 2011 Sal 16:28:29 EET

Salı 04 Ocak 2011 günü (saat 17:01:34) Gökçen Eraslan şunları yazmıştı:
> Selamlar,
Selamlar,

> 8- 2009-2011 geçişi için testler yapmalı, upgrade-manager uygulaması
> yazmalı(Gökmen bunun için gönüllü) ve geçişi tamamlamalıyız. Bu sanırım her
> sürümde olduğu gibi yine 2011'in çıkışına yetişmeyecek ama sonrasında hızla
> yapabiliriz diye ümit ediyorum. Bununla ilgili Metin de playground'unda
> bizim NM'den Gnome Nm'ye profillerin dönüştürülmesi için bir betik
> yazıyor, bu sayede 2009'da geçiş sonrası network profilleri de korunmuş
> olacak.
Bu konuda bazı fikirler gelmişti aklıma, buraya da yazalım unutulmasın;

Uygulamanın muhtemel işleyişinin yemek tarifi tadındaki hikayesi..

 - 2009 kullanıcısı Paket Yöneticisi'nden Upgrade-Manager'ı yükler,
 - Uygulamayı yetkili kullanıcı ile çalıştırır,
 - 2011 deposundan öncelikle Pisi güncellenir,
 - Yeni pisi ile güncellemeler belirlenir, indirelecek dosya boyutu ve
   diskteki boş alan belirlenir,
 - Herşey uygun gözükürse öncelikle paketleri indirir,
   (Bu sırada kullanıcı bilgisayarını kullanmaya devam edebilir)
 - İndirme tamamlandıktan sonra upgrade-manager kendisini öntanımlı grafik
	uygulama olarak ayarlar (Yalı gibi) ve kullanıcının onayı ile bilgisayar
   yeniden başlatılır,
 - 2009 kullanıcısının bilgisayarı yeniden başlatıldığında bu sefer karşısına
   kdm/xdm yerine Upgrade-Manager'ın kendisi gelir (ki bu uygulama yetkili
   kullanıcı hakları ile çalışmaktadır)
 - upgrade-manager hali hazırda indirilmiş ve kurulmaya hazır paketleri
   sisteme yükler ve gerekli betikleri çalıştırır,
 - Kurulum/güncelleme sonunda yine kullanıcının onayı ile bilgisayar yeniden
   başlatılır..

 - Ta taa 2011 \o/

--
Gökmen Göksel