[Gelistirici] Ciddi sorunlar, sesli düşünceler

Gökçen Eraslan gokcen at pardus.org.tr
4 Oca 2011 Sal 17:01:34 EET

Selamlar,

2011 sürümü için ciddi sorunlarımızı tartışalım, çözümler bulalım.

0- Skype paketi sadece 32 bit dağıtıldığı için (Ubuntu için hazırlanmış 64 bit
de aslında 32bit), 64bit depoya, Skype'ın bağımlılığı olan 32bit
paketleri(alsa-lib vs) de almamız gerekiyor ve bunların 64bit olanlarıyla
çakışmadan, mutlu mesut yaşayabiliyor olmaları lazım. Wine için de benzer bir
durum var, 64bit Pardus'ta, 32bit Windows uygulamalarını wine'da
çalıştırabilmek için yine, wine ve bağımlılıklarının da 64bit depoya alınması
gerekiyor. İstersek şu anda *sadece 32bit depoya* wine ve skype'ı alabiliriz
ExcludeArch sağolsun, fakat bu çözüm olmaz. Workaround bile olmaz.

1- Pisi delta desteğini açmamız gerekiyor, hem delta'yı test etmeye devam
ederiz, yeni pisi ile ilgili bir sorun olmadığından emin oluruz hem de bonus
olarak insanlara daha küçük boyutlu güncellemeler gider. Bunun için Fatih'in
sanırım pisi'de yapacağı şeyler var.

2- 2009'da olan paketlerin, 2011 depolarına alınması gerekiyor acilen. Hem
2009-2011 geçişi için hem de kullanıcıların 2009'da kullandıkları programları
2011'de de sağlamamız gerektiği için aciliyet söz konusu.

3- OpenOffice/LibreOffice extension'larıyla (zemberek ve OO paketinden
gelenler) ciddi bir sorunumuz var. OpenOffice-LibreOffice geçişinde, önce OO
silinip LO geliyor, ardından da aynı işlem eklentiler için yapılmaya
çalışılıyor fakat bu işlem için gereken unopkg programı artık yeni LO'dan
geldiği için eklentiler kaldırılamıyor/kurulamıyor. Benim daha önce eklenti
betiklerine sorunların gözden kaçmaması için eklediğim strict kontroller
yüzünden direk exception alınıyor. Bunun en kötü tarafı ise, ne kadar
güncelleme gelirse gelsin kullanıcıların makinesindeki preremove'lar çalıştığı
için, bunun şu anda pratik bir çözümünün olmaması. Bunu da acilen çözmemiz
gerek. Aynı sorun, Kurumsal2'de de mevcut bu arada.

4- Paket sahipliklerini 2009/2011 (ve Kurumsal2) için senkronlamamız
gerekiyor, şu an 2009 en güncel, 2011/Kurumsal2 eski durumdalar genel olarak.
(Serdar sen bir betik yazacaktın sanırım bununla ilgili, hemen bitirirsen,
güzel olur.)

5- Pae kernel hazırlayacak mıyız? Her ne kadar 64 bit sürümümüz olsa da, 64bit
desteği olmayan ama >= 4G ram kullanan kullanıcıların daha mutlu olması için
güzel olur.

6- zorg komutunun akıbeti ve konsoldan sürücü değiştirmeyi tartışmamız
gerekiyor. Fatih sanırım zorg komutunu kaldırmayı planlıyor, bana sorarsanız
da daha önceden kullanıcılara sunduğumuz nimetler olarak bakarsak, vazgeçmek
için sıkı nedenlerimiz olmalı. Fatih?

7- Öntanımlı uygulamalara karar verelim. Bunun için ayrı thread açacağım, bu
thread zaten yeterince dallanacak diye tahmin ediyorum.

8- 2009-2011 geçişi için testler yapmalı, upgrade-manager uygulaması
yazmalı(Gökmen bunun için gönüllü) ve geçişi tamamlamalıyız. Bu sanırım her
sürümde olduğu gibi yine 2011'in çıkışına yetişmeyecek ama sonrasında hızla
yapabiliriz diye ümit ediyorum. Bununla ilgili Metin de playground'unda bizim
NM'den Gnome Nm'ye profillerin dönüştürülmesi için bir betik yazıyor, bu
sayede 2009'da geçiş sonrası network profilleri de korunmuş olacak.

9- KDE-NetworkManager: Şu anda bazı sıkıntılar var KNM ile ilgili, en büyüğü,
ssistem geneli profil eklemiyor/düzenleyemiyor olmamız. Bunun üzerinde
uğraşıyorum, umarım yakın zamanda yetiştireceğim.

10- Sürüm notlarını, Farslan'ın depoya aldığı publican ile ürettirmek
istiyorum. docbook formatında yazdığımızda hem çevrilmesi kolay olacak hem de
publican sayesinde süslü HTML'ler ürettirebileceğiz.

Şimdilik bu kadar. Fikirleriniz?

--
Gökçen Eraslan