[Gelistirici] MySQL 5.5

H. İbrahim Güngör ibrahim at pardus.org.tr
3 Oca 2011 Pzt 12:30:20 EET

Selamlar,

MySQL yeni major sürüm çıkardı (5.5.8), changelog'a göre okuma/yazma
işlemlerinde %360, sadece okuma işlemlerinde ise %200 performans artışı
varmış[0]. İnşa sistemi olarak CMake kullanmaya başlamışlar.

Pakette önemli bir değişiklik yaptım; thread-safe olan libmysqlclient_r.so.*
kitaplığını kaldırdım çünkü upstream bu kitaplığı sembolik bağlarla çözmeye
çalışıyor ve libmysqlclient.so artık thread-safe.

libmysqlclient_r.so -> libmysqlclient.so olacak şekilde değiştirdim. dlopen
() çağrısı yapan uygulamalarda sorun olmamalı, linklenenleri ise
yeniden derleteceğim.

Herşey yolunda giderse bu değişikliği Kurumsal2'de yapacağım. 2011'e de merge
edeyim mi?

[0] http://www.oracle.com/us/corporate/press/195726

--
H. İbrahim Güngör <ibrahim () pardus ! org ! tr>