[Gelistirici] Disk Boyutu ve Performans

Eren Türkay eren at pardus.org.tr
13 Şub 2011 Paz 16:33:44 EET

 Selamlar,

 $SUBJECT ile ilgili bir makale [0] okudum. Özet olarak Linux altında
 disk boyutu PAGE_CACHE_SIZE (4096) ve katı olduğunda en iyi performansı
 sağladığını testlerle beraber söylüyor. Henüz test etmedim ve konu
 hakkında çok teknik bilgim yok ancak eğer birileri test eder yararlı
 olduğunu görürsek YALI'nın disk bölümlendirme ekranında kullanıcı disk
 boyutunu seçerken onu 4096 ve katına yuvarlayabiliriz belki? Ya da bazı
 yerlerde yaşadığımız disk yavaşlıklarının bir açıklaması olabilir.

 [0]
 http://blogs.nologin.es/slopez/archives/26-How-device-size-affects-disk-performance-in-Linux.html

 İyi çalışmalar,

--