[Gelistirici] Build numaraları

Ozan Çağlayan ozan at pardus.org.tr
25 Eyl 2010 Cmt 17:25:27 EEST

On 25.09.2010 16:39, Fatih Aşıcı wrote:
> Selamlar,
>

>   Pisi'de fazla bir değişiklik beklemiyorum. Dosya adlarında mimari ve dağıtım
>   kısaltması ekleyeceğiz zaten. Buna bağımlı betikleri zaten değiştireceğiz.
>   Delta paketlerinin adlarında ise build no yerine release no kullanacağız.
>
>   Bunların dışında buildfarm'da küçük bir değişiklik gerekecek. Farm, bir
>   paketi derlemeden önce depoda aynı release'e sahip bir paket olup olmadığına
>   bakacak. Eğer yoksa paketi derleyecek. Hatta farm "svn diff" çıktısını parse
>   etmek zorunda da kalmayacak. Paketçiler rahatlıkla "Take over" commitleri
> [...]

Bana hepsi mantıklı geldi, verebileceğim ters bir örnek yok. Buildfarm'ın delta ürettiren
kısmında buildno'lar ile ilgili kodlar var. prev->current, (prev-1)->current, (prev-2)->current
deltaları oluşturuldugundan depoda buildnoları geriye doğru tarıyor falan. Oralara beraber
bakacağız artık.

Bir de debug demişken, suse bazı paketlerden yamayla executable/library'lere gömülen
buildhost bilgilerini kaldırıyor ki paketler tekrar derlenmede farklılık yaratmasın. Sanırım
bunu delta paketler için yapıyorlar. build-compare diye bir rpm paketi var içinden rpm-check
ve build-compare diye iki betik çıkıyor. O yamaları yavaş yavaş almamızın kimseye bir zararı
olmaz belki ileride faydası dokunabilir.