[Gelistirici] contrib/devel/desktop/kde3 bileseni

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
24 Eyl 2010 Cum 22:29:52 EEST

On Fri, 24 Sep 2010 22:09:18 +0300
Anıl Özbek <ozbekanil at gmail.com> wrote:

> - KDE3 ve Qt3'ün Pardus 2009'a girmeyeceği konusunda karara varıldı
> mı ve duyuruldu mu

 KDE3 ün olmayacağını konuştuk, Qt3 ü almayı düşünmüştük ancak o da
alınmadığı için son durumda depomuzda Qt3 yok. E arada üstüne 2 minor
sürüm çıkmış, yakında yerini 2011'e bırakacak bir sürüm için de bu
tarz bir çabaya girmeye pek gerek yok gibi geliyor bana.

 Bu durumdan rahatsız mıyım, açıkcası hayır, hele Kurumsal 2 sürümü
ayağa kalkmışken 20xx serisine artık KDE3/Qt3 ile ilgili bir şey
almamamız gerektiğini düşünüyorum (sürüm yöneticisi olarak değil bir
geliştirici olarak konuşuyorum, aksi yönde mantıklı sebepler varsa
konuşabiliriz tabi ki).

> - Paketçilerden Pardus 2009 depolarındaki KDE3 ve Qt3 temelli
> paketlerini silmelerine ya da KDE4 veya Qt4 portları / sürümleri
> varsa bunlara geçmelerine yönelik bir istek yapıldı mı

 2009'un tasarlanma aşamasından itibaren bu listede de pek çok kere
olmak üzere deyim yerindeyse "davul çalındı", listeler çıkarıldı, vs.

> - Eğer Pardus 2009 depolarındaki KDE3 ve Qt3 paketleri silinecekse
> hangileri olduğunu kim bulacak, kim kontrol edecek bir şekilde Pardus
> 2009'da çalıştırılabilir olup olmadığını ve kim silecek, sadece
> gözümüzü çarptıkça mı sileceğiz

 Bunu paketlerin sahiplerinin haber vermesi, takip etmesi gerekiyor.
Her işimizi de "bir cengaver çıksa da yapsa" şeklinde bir kenarda
bekleyerek yapamayız (bu arada çıkardığın listeler, hata takip sistemi
ile ilgilenmen vs. ile sen de benim gözümde o cengaverlerdensin).

 Bugüne kadar "sadece KDE3/Qt3" olan paketleri ayıklamaya girişmememiz
tamamen KDE4/Qt4 portu çıkacak diye beklememizeden kaynaklanıyordu. Ama
bir yerden sonra da "eh çıkarsa o zaman baştan paketleriz" dersek
daha iyi olacak.

> - Bugzilla'daki KDE3 ve Qt3 temelli uygulamalara yönelik paketlerin
> durumu ne olacak, hepsi geçersiz mi işaretlenecek, kurumsala mı
> aktarılacak, kurumsal için uygun olup olmadığına kim karar verecek,
> aktarılsa bile kullanıcı başka bir sürüm için istemiş olacak, yani
> işine yaramayacak büyük ihtimalle başka bir sürüm için paketlenmesi

 Sanırım sadece Kurumsal için işe yarayıp yaramadığına bakmamız
yeterli. Onun kurumsal sürüm yönetim ekibine bırakalım derim.