[Gelistirici] Paket bakımını üstlenme betiği

Mesutcan Kurt mesutcank at gmail.com
24 Eyl 2010 Cum 02:01:01 EEST

Merhabalar,

Spamassassin ve 60 Perl bağımlılığını üstlenirken bunu otomatikleştirecek
bir betik hazırladım. Bunu da playgrounduma koydum[1]. Hali hazırda
betiklerin konulduğu uludağ deposundaki "scripts" dizininin altında takeover
[2] diye bir kabuk betiği bulunuyor fakat burada sadece bir sed'leme işlemi
mevcut.

Benim yazmış olduğum Python betiğinde ise öncelikle ilk parametre olarak
aldığı paketlerin listesi bulunan dosyadaki bütün paketleri tek tek arayıp
(aslında ilk baştan çalıştırıldığı dizindeki paketlerin listesini tutuyor)
pspec.xml'lerini düzenliyor. Ek olarak koyduğum bir şey de ayrıca bütün o
değiştirilecek paketlerde düzenlenecek bir dosya var ise onları da
düzenleyebiliyorsunuz. Aslında düzenlemek demeyelim de konsoldan
çalıştırılacak bir komut var ise.

Kullanımı: takePisiPackages paketlerin_listesinin_oldugu_dosya
yeni_paketci_adi yeni_paketci_eposta

 Bu betiği örneğin 2009/devel in içinde çalıştırırsanız devel'in içindeki
bütün paketlerin listesini çıkartıp dosyada olan paketleri düzenliyor.
Şimdilik 1 den fazla aynı isimde paket olması durumunda saçmalayabilir.
(farklı depolardaki aynı paketler mesela)

 Bu komutu çalıştırdıktan sonraki soruya Y derseniz, size uygulanacak komut
ve dosya isimlerini soracak.. Bunlara da mesela vi ve actions.py
diyebileceğiniz gibi touch ve pars.py de diyebilirsiniz. Bu sayede bütün
paketlerin ana dizininde (pspec.xml'lerin olduğu dizinde) pars.py
oluşturursunuz.

 Betik biraz aceleyle işimi görsün diye gecenin bir yarısında yazdığım için
yeterince verimli olmayabilir, eksikleri olabilir. Önerileriniz var ise
bunları da yapıp bu betiği scripts'e koymayı düşünüyorum.

 Ne dersiniz?

[1] https://svn.pardus.org.tr/pardus/playground/mesutcan/takePisiPackages
[2] http://svn.pardus.org.tr/uludag/trunk/scripts/takeover