[Gelistirici] geleneksel review günü

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
19 Eyl 2010 Paz 21:11:30 EEST

On Sat, 18 Sep 2010 18:37:02 +0300
Necdet Yücel <necdetyucel at gmail.com> wrote:

> Selamlar,
>
> Dün gözden geçirme bekleyen paketleri içeren raporların üçüncüsünü
> yazdım ama hepimizin gördüğü gibi o da diğer ikisi gibi hiç ilgi
> görmedi.

 "Hiç ilgi görmedi" kısmına katılmıyorum. Eskisine kıyasla biraz daha
iyi durumdayız. Neyin yanıt beklediği, neyin tamamlandığının düzgün
takip ediliyor olmasının süreci biraz daha düzgün bir hale getirdi
(bugzilla kullanmak alışırken zorladı ama sonuç çok güzel oldu, başta
Semen olmak üzere herkese teşekkürler).

 Bu iyileştirmenin bir getirisi daha oldu, asıl sorunumuzun süreç, işlev
vs. değil "ilgi" olduğunu daha net görebildik. Eskiden review yapanlar
yine yapmaya devam ediyorlar, yapmayanlarsa bir kenarda oturmaya devam
ediyor.

> Biliyorum hepimizin çok işi var, hatta bazılarımızın
> Pardus'tan başka işleri de var ama review sürecinde sizce de işler
> haddinden fazla yavaş ilerlemiyor mu?

 Katılıyorum.

> Bir bileşen sorumlusunun ayda
> bir kere bile review yapmamasında bir anormallik var bence. Sonuçta
> yapılacak iş atla deve de değil.

 Katılıyorum. Ama bir taraftan da olayı bileşen sorumlusu ile
sınırlamayı doğru bulmuyorum. Pardus'u teknik açıdan geliştirmek
isteyen, svn hesabı olan diğer geliştiricilerin de review sürecine
destek olması gerektiğini düşünüyorum.İlla herkesin her paketi
incelemesi gerekmiyor ama biraz ile hiç arasında çok ciddi bir fark var.

> Bırak bu gözden geçirme işini diyorsanız o da bir seçenek ama bu işi
> yoluna koyabilsek daha iyi olacak sanki. Haftada bir review gününden
> başka önereceğiniz başka bir yöntem varsa onun üzerinde konuşalım.

 Kimse "bırak bu işi" demedi, diyeceğini de zannetmiyorum. Bırakmak
istiyorsanız tabi ki bırakabilirsiniz, ama ben review işinin
raporlanmasından memnunum.

 Belki bir iki ufak değişiklik yaparak iyileştirme yoluna gidebiliriz.
Fatih'in dediği gibi kimden review beklendiğinin not edilmesi ciddi bir
fark getirebilir. Bir de cuma yerine hafta başına mı alsak diye
düşünmeye başladım. Cuma hem sürüm çıktıktan sonraki gün oluyor, hem de
cuma günü review yapamayınca sanırım haftasonu unutuluyor.