[Gelistirici] Python modüllerinin isimlendirilmesi

Fatih Aşıcı fatih at pardus.org.tr
1 Eyl 2010 Çar 09:54:39 EEST

On Saturday 21 August 2010 20:51:20 Fatih Aşıcı wrote:
> Selamlar,
>
> Mevcut isimlendirme belgesinde hoşuma gitmeyen bir husus var. Şu an özgün
> proje adının ne olduğuna bakmadan python- öneki veriyoruz. Bu, adında "py"
> geçen paketlerde garip duruyor. Bunlara örnek olarak PyQt, pyliblzma,
> PyOpenGL paketlerini verebiliriz.
>
> Adı py ile başlayan ya da biten paketler için python- ile başlayan keyfi
> bir isim verebilmeliyiz aslında. Keyfi diyorum; çünkü sadece py ekini
> kaldırmak mantıklı olmayabilir. Aşağıda bir tablo ile önerilerimi göstermek
> istiyorum.

> [...]

Gelen öneriler ve itirazlar doğrultusunda maddeleri aşağıdaki şekilde
değiştirdim:

 * Adında "python" geçen paketlerin isimleri değiştirilmez. dbus-python,
   gnome-python-desktop gibi.

 * Adında "python" geçmeyen bir proje, başka bir projenin bağlayıcısı ise
   bağlanan projenin adına "python-" öneki getirilerek isimlendirilir.
   python-gtk (pygtk), python-qt (PyQt) gibi.

 * Yukarıdaki seçeneklere uymayan durumlarda paket adına python- öneki
   getirilir. python-numpy (numpy), python-FormEncode (FormEncode),
   python-pyaspects (pyaspects) gibi.

 * Python3 için derlenen paketlerde geçen "python" sözcükleri "python3" ile
   değiştirilir. dbus-python3, gnome-python3-desktop, python3-qt gibi.

İsimlendirme belgesindeki kurallar, farklı projelerin isimlerinin çakışmasına
neden olduğunda geliştirici listesine sorulmasını önerebiliriz. Örneğin
yukarıdaki kurallara göre PySide için de python-qt adının kullanılması
gerekiyor. Bu tür istisnai durumları listede konuşup isme karar verebiliriz.

Fikirler?