[Gelistirici] programming/language/php/PEAR* paketleri

Necdet Yücel necdetyucel at gmail.com
22 Eki 2010 Cum 22:14:15 EEST

Selamlar,

Katkı deposunda sorumlusu olduğum 100 kadar PEAR paketi var. 2011'de
katkı deposu olmayacağından ve bir bütün olarak bu paketler üzerinde
bir tartışma olduğundan ne yapacağız diye sormak istedim listeye.
Sonuçta ben 2009 yaşadığı sürece (elbette buralarda olursam) bu
paketleri contrib depoda güncelleyeceğim ama 2011'de ne yapacağız?

Bir kaç alternatif var aslında:

* Sadece PEAR paketini 2011 deposuna alırız, modülleri kullanıcı kendi
kursun, güncelesin deriz,
* Katkı deposundaki bütün PEAR paketlerini 2011 deposuna taşırız,
nasıl kullanıcıyı cpan'a bırakmıyorsak bunları da biz kurup
güncelleyelim deriz,
* PEAR işine hiç karışmayız.

Depodaki paketlerin 2011'e taşınması için çok şey yapılması gerekmiyor
işin doğrusu. Ben paketlerin sorumluluğunu aldığımdan bu yana, dönem
dönem iyileştirmeler yaptım inşa dosyalarında. Bir kısmının Türkçe
Description'ları eksik ama taşınmasalar bile onları nasılsa
tamamlayacağım ben. Teker teker review sürecine almak da aynı işi 100
kere yapmak demek çünkü paketlerde yama olmadığı gibi derleme
parametreleri gibi değişiklikler de yok. 2011'e taşımaya karar
verirsek birini gözden geçirip diğerlerini aynı şekilde alabiliriz
depoya. Eğer almayalım bununla uğraşılmaz denilirse benim açımdan bir
problem olmaz elbette.

Ne yapmalı?

---
Necdet Yücel