[Gelistirici] Web sunucuları document root hakkında

Erdem Bayer ebayer at pardus.org.tr
17 Eki 2010 Paz 10:47:27 EEST

Selamlar

Nginx paketini bump ederken fark ettim, apache web sunucu
için /var/www/localhost dizinini kullanıyoruz, ancak eren nginx paketini
hazırlarken doc. root olarak /var/www/nginx kullanmış.

Sanırım bunu apache'nin öntanımlı dizin yapısını karıştırmamak için yapmış.

Ancak şöyle bir problem ortaya çıkıyor. Sistemde kurulu web uygulamalarının
benim bildiğim hepsi apache bağımlı oldukları için
kendilerini /var/www/localhost/htdocs altına koyuyorlar. Dolayısı ile nginx
kullanıcıları bu ayar ve dizinleri kendileri nginx'e taşımak zorunda
kalacaklar.

Eğer iki web sunucunun dizinlerini ortak yaparsak da şöyle bir problem ortaya
çıkıyor: her iki web sunucunun öntanımlı index sayfalarında "Tebrikler
Apache/Nginx web sunucuyu başarı ile kurdunuz" cümlesi yer alıyor.

Ne dersiniz ayrı tutmaya devam edelim mi?

Bu arada nginx kullanıp da örneğin phpmyadmin kurmak isteyen insanlara da bir
çözüm sunmamız gerekiyor, ancak benim aklıma şık bir yöntem gelmiyor :(

Saygılarımla
Erdem Bayer