[Gelistirici] Sorumlusu olduğum paketler üzerine

Anıl Özbek ozbekanil at gmail.com
15 Eki 2010 Cum 00:02:01 EEST

13 Ekim 2010 22:27 tarihinde Bahadır Kandemir <bahadir at pardus.org.tr> yazdı:

> 12 Ekim 2010 Salı günü (saat 14:31:23) Ali Işıngör şunları yazmıştı:

> Paket işlerini geliştiricilere bırakmakta fayda var.

Pardus'un ve diğer tüm dağıtımların geliştirici olmayan paketçilere de
ihtiyacı olduğunu ve bunun iyi olacağını düşünüyorum. Sonuç olarak paket
yapmanın zorluğu programın yazıldığı dil ve kullandığı inşa sistemiyle
ilgili daha çok, bir uygulamayı kaynak koddan derleyebilen biri paketini de
rahatlıkla yapabilir (işin bu kadarla bitmediği açık tabii). Derlenebilen
paketlerin elbette geliştirici özelliklerini taşıyanlar tarafından bakılması
en doğrusu. Ama veri paketleri (yazı tipleri, imleç temaları, simge
temaları, servis menüleri, herhangi bir uygulama için ek veriler
(fırçalar,desenler, haritalar)...) paketçi sorumluluklarını alabilecek
herhangi bir son kullanıcı tarafından da bakılabilir. Hem geliştiricilerin
üzerindeki iş azalır, hem de kullanıcılar paket bakıcılığı yaparak da
dağıtıma katkı verir.