[Gelistirici] 2009/devel/programming/library/xapian-core - gone to 2009

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
11 Eki 2010 Pzt 22:56:07 EEST

On Mon, 11 Oct 2010 17:00:00 +0300
Necdet Yücel <necdetyucel at gmail.com> wrote:

> Bana Pardus deposunda olmaması gereken paket mantıklı gelmiyor işin
> doğrusu. Yani sadece geliştiricilerin yazabildiği bir unsupported
> depoya ihtiyacımız var mı gerçekten?

 Bir kaç senaryo var aslında.

 Örneğin bazı yazıcı sürücüleri derlenmiş bir şekilde dağıtılıyorlar,
ancak bakımı yapılmıyor ve güncellenmiyorlar. Kodu açık değil, müdahale
edemiyoruz, sürücüyü çalışır hale getirmek son kullanıcı için bayağı
masraflı ve tehlikeli bir iş iken bir kişinin (paketçisinin) adamakıllı
hazırlayacağı bir paketle sadece paketin kurulması ile çalışır hale
gelebiliyor. Bir açıdan faydalı, ancak diğer açıdan donanım
üreticisinin bile sorumluluğunu almadığı ve az adet donanımda
kullanılan bir sürücünün sorumluluğunu dağıtım olarak almamız bana
mantıklı gelmiyor.

 Başka bir örnek, vulcan isimli bir 3B satranç oyunu var. Oyun
herşeyiyle hazır durumda, gayet düzgün çalışıyor, bakımı da yapılıyor,
ancak oyunun yazarı son kullanıcının ihtiyacı olacak ana menü,
kolay yapılandırma, düzgün bilgi mesajı gibi şeyleri yıllardır
yapmıyor, yapacak gibi de görünmüyor. Bu oyunu son kullanıcının rahat
kullanacağı bir hale getirmek ve bunun bakımını yapmak çok fazla emek
isteyen bir iş, ki forklamaktan zor.

 Bir başka açıdan bakınca, ana deponun test süreçleri, ack/nack vb.
yöntemlerini istemeyen geliştiriciler için de contrib deposu bugüne
kadar bir seçim oldu. Paketlerinin derlenir derlenmez kontrol edilmeden
kullanıcılara ulaşmasını isteyen geliştiricilerden özellikle contrib
deposunu seçenler oldu. Ayrıca kendini yeni yeni depo yapısına
alıştıran bazı geliştiriciler de katkıcı deposunu öncelikle tercih edip
biraz daha rahat bir ortamda pişti, daha sonra ana depoya yöneldi.

 contrib (unsupported, ya da başka bir isim) deposu bugüne kadar bu
ve benzeri durumlara hizmet etti.

> Benim önerim alabildiklerimizi ana depolara alalım, gerisini
> sürdürecek kimse yoksa mazide kalsın, 2011 contrib olmasın.

 Burda bir kaç farklı yöntem olabilir

 * Ana depo sadece @pardus hesaplı geliştiricilerin paket bakıcısı
olduğu, şu anki depodan çok daha küçük "çekirdek" paket ailesini
barındıran temel bir depo olur, contrib (ya da başka bir isimle, addon
vb.) herkesin bakımını yaptığı, İngilizce tabiriyle "all the bells and
whistles" ın döndüğü depo olur.

 * Contrib deposu kaldırılır, herkes ana depoda çalışır, ana depoya
alınan paketler dışında ilgisiz kalan paketler de /dev/null a
yolculuğa çıkar. Bu senaryoyu seçersek, 2011 için hazırlanan urgent
listelerinin gördüğü ilginin de gösterdiği "paketleri ile ilgilenmeyen
geliştiriciler" konusunu belki biraz daha katılaştırırız.

 Ben ikinci seçeneğe daha sıcak bakıyorum, contrib ayrımı bayağı bir
anlamını yitirmeye başladı, ya yıkıp baştan yapalım, ya da tamamen
yıkalım ve bitsin gitsin. Ama bunu yaparken de contrib in gördüğü
ilgisizliğin ana deponun gördüğü ilgisizliği iyice arttırmasına da izin
vermeyelim.