[Gelistirici] Perl-Critici paketinin isimlendirilmesi

Fatih Arslan farslan at pardus.org.tr
8 Eki 2010 Cum 14:51:45 EEST

Merhaba,

2011 için Perl paketi hazırlıyorum Publican adında bir paket için.

Perl paketleri hazırlarken önüne perl- eki koyarak
hazırlıyorum. Paket ararken de o şekilde aradım. 2009 deposunda olup
olmadığını böyle kontrol ediyordum, yani perl-HedePaketİsmi şeklinde.

Şimdi üste söylediğim paketi Test-Perl-Critic adındaki bir Perl modülü
için hazırlamam gerekiyordu. Onun da bir Perl-Critic bağımlılığı var
haliyle. Cpan adresi: http://search.cpan.org/dist/Perl-Critic/

Bu durumda ben de 2009 devel altında aradım, fakat Perl-Critic adında
bir şey bulamamıştım. Bu yüzden baştan bu paketi hazırladım. Sonra
farkettim ki, paketin adı perl-Critic olarak kaydedilmiş. Fakat bağımlı
olduğu diğer paket ise perl-Test-Perl-Critic şeklinde mevcut (ki bunu
görmemiştim)

Yani ortada isimle bir karışıklık var. Şimdi uygulamanın adı
Perl-Critic iken biz perl-Critic seçmişiz, fakat uygulamanın adı
Test-Perl-Critic iken biz perl-Test-Perl-Critic seçmişiz (olması
gereken gibi).

Mesela biz perl-Critic demişiz, fakat paketin adı perl-Perl-Critic
olması gerekiyordu.

Bu konu hakkında herhangi bir isimlendirme belgesi var mı ? Perl
paketleri hakkında nasıl davranmamız gerekiyor ?

--
Fatih Arslan