[Gelistirici] [RFC] multilib / pure64 ve statik kitaplıklar

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
4 Eki 2010 Pzt 17:16:12 EEST

On Pazartesi 04 Ekim 2010 16:42:39 Gökçen Eraslan wrote:
> 04 Ekim 2010 Pazartesi günü (saat 15:33:46) Onur Küçük şunları yazmıştı:
>
> foo-32bit olabilir bence de. Şey dicektim, hangi paketlerin *-32bit paketi
> olacak? Bir karar vermemiz lazım sanırım. Bu iş için kritik 2 uygulama wine
> ve skype. Onların istediği kitaplıklar ve bağımlılıklarına kadar üretecek
> miyiz 32bit paketleri? Nasıl olacak?

 Toolchain için binutils de dosyalar değişmiyor, zaten 32bit desteğini
açıyordum x86_64 altında. Gcc de de tek paket halinde tutmayı düşünüyorum,
paketi bölmek çok gereksiz olacak. Glibc nin 32bit sürümü olmalı mutlaka,
hatta glibc yi kendi içinde iki kere derleyeceğiz. Onun dışında toolchain
adına özel bir şeye gerek yok.

 Bunların dışında bir seri temel aracın (zlib gibi) statik kitaplıkları
gerekebilir, onları da yaptıkça açarız. ama wine, skype gibi araçlarda uzun
bir bağımlılık listesi var, onların paketleri nasıl olacak, nasıl yapacağız,
yapmalı mıyız emin değilim.

 Bir alternatif, bizim 32 bit sistemde derlenen kitaplıkları dosya olarak
64bit sistemde lib32 dizinlerine elle koyduğumuzda da çalışacak şekilde
sistemi ayarlamaya çalışıyorum (bütün işi glibc/ldd ye yıkarak), şu ana kadar
bir sorun çıkmadı, belki derlenmiş paketleri dönüştüren bir yöntem ya da
benzeri bir şey düşünebiliriz.