[Gelistirici] Yeni NetworkManager ve nfs dizinleri

Ozan Çağlayan ozan at pardus.org.tr
10 Kas 2010 Çar 09:26:20 EET

Salı 09 Kasım 2010 günü (saat 23:52:34) Erdem Bayer şunları yazmıştı:
> Selamlar
>
> 2) nfs ve smb paylaşımlarını bağlamak için ayrı bir servis betiği
> kullanmak. Bu yöntem ile NetworkManager hariç diğer tüm servislerden
> öncelikli ve NetworkManager hariç diğer tüm servislerin bağlı olacağı,
> kendisi de NetworkManager servisine bağımlı bir servis yaratmış oluyoruz.
> (Söylemek yapmaktan daha karışık olabilir, bilmiyorum :) )

Bağımlılık sağlamaya gerek olmadan şu şekilde yapabiliriz:

netfs diye bir COMAR servisi yazarız
mudur'den ilgili kodları atar, NM'den sonra elle bu servisi başlatırız
bu servis conditional olur ve fstab da uzak dosya sistemi yoksa çalışmaz

fedora netfs diye bir init.d betiğiyle tüm uzak dosya sistemlerini bağlıyor bu
arada.

bu servisi de müdür'e koyarız.

Nasıl fikir?

---