[Gelistirici] rpcbind pwnz portmap

H. İbrahim Güngör ibrahim at pardus.org.tr
8 Kas 2010 Pzt 15:19:47 EET

Selamlar,

port mapper olarak portmap kullanıyoruz, fakat bir çok dağıtım (Fedora, Arch
[1], SuSe, FreeBSD) öntanımlı olarak rpcbind kullanıyor veya paket olarak
rpcbind'i depolarında tutuyorlar. Debian Ocak 2010'da geçişi düşünmüş ama
thread[2] yarıda kesilmiş, ne yaptılar bilmiyorum. Onlarda da hem portmap hem
rpcbind var.

rpcbind, portmap'in özelliklerini birebir karşılıyor, ek olarak
yeni özellikleri de barındırıyor [0].

Ters bağımlılık olarak mudur ve nfs-utils var, nfs-utils rpcbind ile sorunsuz
çalışıyor. Mudur'de açılışta rpcbind başlatacak sadece, tek satırlık bir
değişiklik gerekiyor.

Paket oyun alanımda, çalışır şekilde duruyor. Biz de bu geçişi yapalım
diyorum Kurumsal2 ve 2011 depolarında. Ne diyorsunuz?

[0]http://nfsv4.bullopensource.org/doc/tirpc_rpcbind.php
[1]
http://www.archlinux.org/news/portmap-replaced-by-rpcbind-important-nfs-utils-upgrade/
[2]http://www.mail-archive.com/debian-devel@lists.debian.org/msg280433.html