[Gelistirici] COPYING dosyalarının pakete alınması / alınmaması durumu

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
2 Kas 2010 Sal 23:09:29 EET

On Tue, 2 Nov 2010 22:31:04 +0200
Gökmen Görgen <gkmngrgn at gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Geliştiricilerin tercihini öğrenmek amaçlı böyle bir başlık açtım.
> Benim düşüncem, COPYING dosyalarının pakete alınmasının gereksiz
> oluşu. Kurulan her paket için lisans dosyasının -ki büyük
> çoğunluğunun lisansı aynı- sistemimde yer alması bir anlam ifade
> etmiyor. Son kullanıcı olarak düşündüğüm zaman, /usr/share/doc
> dizinine bakmak yerine -ki kaç son kullanıcı, COPYING dosyasının bu
> dizinde yer aldığını bilir, o da ayrı bir merak konusu- küçük bir
> google soruşturması yapmayı yeğlerim. Ayrıca COPYING dosyasını pakete
> alıp bir de inşa dosyasında license tagını kullanmak bana pek

 Son kullanıcı, mantık vs. açısından değil kanun açısından bakmak
zorundayız, her yazılım lisansı ne olursa olsun "tam lisans metnini"
yanında taşımak zorunda, sadece adını vererek kurtulamıyoruz.

> Gökçen'le bunu özelden tartıştığımda, paket yöneticisinde license tagı
> bilgisini kullanarak paketin lisansının gösterilebileceğini söyledi.
> Bence çok güzel bir fikir.

 İşbaran'ın da dediği gibi merkezi bir lisans paketi olur, içinde tüm
lisansları barındırırsa bir çözüm olabilir gibi geliyor, ancak yanlış
hatırlamıyorsam bu sene başında Fedora lisans bilgilerinin paketlerle
gelmesi konusunda bir çalışma yaptı, paketlerin "lisans paketinden
bağımsız" edinilebilmesi durumu yüzünden yaptılar sanırım. Biz kendi
kaynaklarımızda (ISO ya da paket deposu) hepsini bir arada
bulundurduğumuz için sorun çıkmayabilir ama konunun iyice incelenmesi
lazım.

 Bu arada 2009 farmında baktım, lisans dosyaları 18MB yer kaplıyor.
usr/share/doc un şişmesi düzgün bölünmemiş paketlerden kaynaklanıyor
olmalı.