[Gelistirici] COPYING dosyalarının pakete alınması / alınmaması durumu

İşbaran Akçayır isbaran at gmail.com
2 Kas 2010 Sal 22:47:59 EET

2010/11/2 Gökmen Görgen <gkmngrgn at gmail.com>

> Merhabalar,
>
> Geliştiricilerin tercihini öğrenmek amaçlı böyle bir başlık açtım. Benim
> düşüncem, COPYING dosyalarının pakete alınmasının gereksiz oluşu. Kurulan
> her paket için lisans dosyasının -ki büyük çoğunluğunun lisansı aynı-
> sistemimde yer alması bir anlam ifade etmiyor. Son kullanıcı olarak
> düşündüğüm zaman, /usr/share/doc dizinine bakmak yerine -ki kaç son
> kullanıcı, COPYING dosyasının bu dizinde yer aldığını bilir, o da ayrı bir
> merak konusu- küçük bir google soruşturması yapmayı yeğlerim. Ayrıca COPYING
> [...]
Az önce bu konuyla ilgili mail atacaktım vaz geçtim, 2009 sistemimde
/usr/share/doc 500mb civarıydı, aslına bakarsan hepsi gereksiz bunların ama
en azından zilyon tane lisans dosyası olmamalı kesinlikle, lisans yazıyor
zaten pspec'te tüm lisansları bir yere koyup symlink atmak bile iki
dakikalık bir çözüm