[Gelistirici] Xfce4.8

Gökcen Eraslan gokcen at pardus.org.tr
2 Kas 2010 Sal 22:35:14 EET

 On Tue, 2 Nov 2010 21:32:16 +0200, Gökmen Görgen <gkmngrgn at gmail.com>
 wrote:
> Merhabalar,

 Selam,

> Takvime göre Xfce'nin 4.8 sürümü 16 ocak'ta çıkacak görünüyor:
> http://wiki.xfce.org/releng/4.8/schedule
>
> Ama pardus 2011'in çıkışı daha önce. Ben temiz bir geçiş için
> xfce'nin 4.7*
> sürümünü 2011 için review'e almayı düşünüyorum. Bu konuda bir
> itirazınız
> olur mu? Xfce hakkında ayrıntılı bilgi için:
> http://foo-projects.org/pipermail/xfce4-dev/2010-November/028325.html

 Paketlerin her zaman hem olabildiğince kararlı hem de olabildiğince
 güncel olmasını istiyoruz.
 Bunu da, güncel paketler kullanıp, test süreçlerinde olası hataları
 yakalayarak sağlamaya çalışıyoruz.
 Şimdiye kadar sadece stable kaynak deposunu derleterek oluşan ikili
 depo (test ikili deposu), ve
 bu depodan, testleri geçen paketleri aldığımız depo (stable ikili
 deposu) vardı. 2011'de daha güncel paketleri
 de kullanıcıların deneyebilmesi amacıyla devel kaynak deposunu da
 derletmeye (devel ikili deposu olarak) karar verdik.

 Bunu yapmaktaki amacımız, en güncel paketlerin de ikili hallerini
 erkenden deneyebilmek. Örneğin 2011 çıktığında,
 test/kararlı depolarda KDE 4.5'in olacak fakat daha sonra ben devel
 deposunda KDE 4.6 paketlerini de hazırlamayı düşünüyotum.
 Aynı şeyi belki Firefox için de yapabilirim, zira Firefox 4'ün çıkışını
 2011 başlarına
 erteledikleri için beta seviyesinde bir Firefox ile sürüm çıkarmak
 biraz riskli olabilir.

 Bunun gibi bence, XFCE 4.7 de devel deposunda olsun, derlensin, isteyen
 de kullansın. Hem test edilmiş olur, hem de
 ilerde test deposuna alınması kolaylaşır. Bunu yapmak için de, Xfce 4.7
 paketleri playground'da durur, şimdiki devel deposuna
 4.6'yı alır derletiriz, sonra devel ile stable ayrıldıktan sonra devel
 deposunda 4.7'ye geçirirsin paketleri ama stable deposunda
 4.6 kalmaya devam eder.

--
 Gökcen Eraslan