[Gelistirici] Audacity paketi hakkında...

Anıl Özbek ozbekanil at gmail.com
29 Mayıs 2010 Cmt 22:01:17 EEST

07 Mayıs 2010 22:36 tarihinde Doruk Fisek <dfisek at fisek.com.tr> yazdı:

> Fri, 7 May 2010 12:13:52 +0300, "H. İbrahim Güngör"
> <ibrahim at pardus.org.tr> :

> Dağıtımın bir uygulama için standarttan farklı bir tema seçimi olmasına
> bence de bir sakınca yok.
>
> Sadece temayı bana seçtirmeyin :)

Merhaba,

Son durum nedir diye merak ettim bu konuda :)

Ne yazık ki şu an Pardus için basit [1] bir ses kaydedici yok. KDE için
önceleri KRec [2] ve KRecord [3] varmış ama henüz KDE4 portu yok bunların,
olacağına dair bir haber de göremedim. Bunların duşında Pardus'ta çalışma
ihtimali olan iki araç bulabildim. Birisi GNOME'nin ses kayıt aracı [4],
oldukça güzele benziyor ama GNOME'nin çokluortam paketlerin birinde sanırım,
tek başına bulamadım. bir de flrc [5] var, sox'u kullanıyor, Pardus'ta da
sorunsuz çalışıyor görünüyor [6] ama görüntüsü facia bunun da.

Her ne kadar ana amacı ses düzenleme olsa da, Audacity diğer özelliklerine
dokunmadığınızda basit bir ses kayıt yazılımı olarak da kullanılabiliyor.
Ama görünüşü KDE'nin bütünüyle uyumlu olmadığı için değişik duruyor.
Audacity'nin temasını KDE ile daha iyi bir tane ile değiştirmek [7] bence
depodan bu paketi kurup kullanmak isteyecek Pardus kullanıcıların bu
uygulamadan daha kolay yararlanabilmesini sağlayacaktır.

[1] http://www.truevoicemail.com/images/sound_recorder.jpg
[2] http://linuxappfinder.com/package/krec
[3] http://linuxappfinder.com/package/krecord
[4] http://cookingwithlinux.com/files/images/gnome-sound-recorder.png