[Gelistirici] dbus ile paket kaldirmak

Anıl Özbek ozbekanil at gmail.com
14 Mayıs 2010 Cum 15:13:50 EEST

Merhaba,

Yerelde kendi oluşturduğum veya internet üzerinden bilgisayarıma indirdiğim
bir paketi bazen kurduktan hemen sonra kaldırmak isteyebiliyorum. Bunun için
şu an Paket Yöneticisi'ni açmam, paket ismini yazmam, paketi seçmem ve
kaldırmam gerekiyor. Bu iş bazen çok uzunmuş gibi geliyor.

Dün de tekrar böyle bir şeye ihtiyaç duyunca bir şeyler denemeye karar
verdim. Şimdilik sadece yereldeki PiSi dosya isminden paket ismini elde
edebiliyorum[1].

kdesu ve pisi rm ile bunu grafik arayüz üzerinden yapabileceğimi düşünüyorum
ama bu bana her seferinde zaten normalde yetkimin olduğu bir işlem için
parola girme zorunluluğu getirecek. Bu yüzden sıcak bakmıyorum. Ama son çare
olarak bunu da yapabilirim.

Ara sıra dbus ile çeşitli yazılımlara bir şeyler yaptırmaya çalıştığım için
aklıma ilk önce qdbusviewer ile tr.org.pardus.pardus.package-manager'e göz
atmak geldi. Buradakileri biraz inceledim ama işime yarayacak bir şeyler
bulamadım.

Daha sonra Sistem Ayarları > Gelişmiş > PolicyKit Yetkilendirmesi'ni açtım.
Burada tr.org.pardus.comar.system.Pardus altında Paket Kaldır
(tr.org.pardus.system.manager.removepackage) var ama buna nasıl
erişebileceğimi bulamadım. Bu mümkün mü?

tr.org.pardus.comar sadece Paket Yöneticisi onu çağırdığı zaman dbus
üzerinde görünüyor oluyor. Ama göründüğünde de (örneğin Paket Yöneticisi ile
güncelleştirme olup olmadığını kontrol ederken) paket kaldırmak için gereken
değerler yok gibi.

Bu konu hakkında ne yapabilirim?

[1] http://lists.pardus.org.tr/pardus-kullanicilari/2010-May/061070.html