[Gelistirici] Paket ismi değiştirme

Eren Türkay eren at pardus.org.tr
9 Mayıs 2010 Paz 20:40:34 EEST

On Sun, May 09, 2010 at 07:56:28PM +0300, Metin AKDERE wrote:
> "science/library/quaddouble" paketini "qd" olarak yeniden isimlendirmek daha
> temiz inşa dosyalarına sahip olmasını sağlayacak. Şu anki hali ile hem
> WorkDir belirtmek hem de doc dizini için Makefile'a sed uygulamak gerekiyor;
> eğer qd olarak isimlendirirsek configure/make/make install ile sade bir
> şekilde paketi oluşturabiliyoruz. Güncelleme yaparken gereksiz olduğunu
> farkettiğim bu "etrafından dolaşma"yı kaldırabiliriz.

Paketin adı zaten "qd" gördüğüm kadarıyla. Uygulamayı yazan şu şekilde
bahsetmiş:

"Current implementation of qd package (which includes both
double-double and quad-double arithmetic) can be downloaded:
qd-2.3.7.tar.gz"

Paketin adı qd iken neden quaddouble isminin verildiğini anlayamadım.
Belki paketlendiği sırada ismi değişikti, ya da ilk paketleyen böyle bir
isim vermeyi tercih etti :)

Paketin inşa dosyasındaki "etrafından dolaşma"nın dışında, bu paketi
kullanacak olan insanın depolarımızda rahat bulabilmesi için de önemli.
Muhtemelen qd kütüphanesini kullanacak olan biri paket yöneticisinde
"qd" olarak arayacak ve bulamayacaktır. Bu yüzden paket adının
değiştirilmesi mantıklı.

Önceki paketin yerine geçtiği için <Replaces></Replaces> taglerini
hatırlatayım :)

-- Eren