[Gelistirici] disaridan paket incelemeye alma

Demiray Ustaoglu demirayustaoglu at gmail.com
3 Mayıs 2010 Pzt 16:28:46 EEST

> Bir katkıcı kendi paketini doğrudan kendi incelemeye alabilseydi neler
> olabilirdi ona bakalım. Paketi yaptı, bunu harici bir yere koydu, hata
kayıt
> sistemi üzerinden paketi incelemeye aldı, iki inceleme gerekiyor, biri
> bileşen sorumlusu olacak biri de herhangi biri, ortada elçi yok, elçilik
bir
> iş yok. Bekleme olacak yine bir ay, iki ay ama daha fazla olacağını
> sanmıyorum. İnceleme de bileşen sahibi paketçiye diyecek şurası şurası
> olmamış, paketçi düzeltmeye çalışacak, düzeltecek, sonra bir inceleme daha
> [...]
kadar.

bahsettiğim freeground depo alanı ve katkıcı listesi, bu dediğinizi
gerçekleştirmek için gerekli ortamı sağlayabilir. buna binaen pekçok fayda
da elde edebilebilir. şöyleki;

katkıcı paketi yaptı ve freegroundda kendi dizini altına yerleştirdi.
katkıcı listesine durumu bildirdi ve katkıcılardan paketi denemelerini
istedi. gelen geri bildirimlere göre katkıcı paketi güncelledi. gelen geri
bildirimler paket çalışmıyor, göçüyor, çevirisi eksik gibi paketle alakalı
çeşitli sorunlar ve bunların cevaplarını içerebilir. yani, şu dosyayı şu
şekilde düzeltince sorun kalmadı veya eksik olan çevirileri tamamlıyorum
gibi olabilir. böylelikle en azından katkıcıların onayından geçmiş bir paket
freegroundda katkıcının dizini altında bulunmuş olur. sonrasında
forumlarda,bugzillada bu paketi istemiş veya isteyecek olanlar için,
katkıcıların onayından geçmiş bu paketin kurulumu için gereken komutları,
tüm sorumluluğun paketi kurmak isteyene ait olduğu belirtilerek kullanıcıya
sunulabilir.

katkıcılar kendi aralarında paketi onayladıktan sonra bugzilla daki ilgili
kaydı güncelleyip yorumlarını eklerler. böylelikle bileşen sorumluları
haberdar edilmiş olur. bundan sonra eski usül gözden geçirme sürecini
geliştiriciler kendi aralarında yürütebilir.

http://www.theopensourceway.org/book/single-page/
Experts are great, but they're hard to find. The way to find more experts is
to invest in a process that continually creates more experts.

katkıcıların, geliştiricilerin gözetiminde bu şekilde bir araya getirilerek
çalışmaları sağlanırsa öğrenmeleri gereken şeyleri çok daha kısa sürede
öğrenebilirler.