[Gelistirici] disaridan paket incelemeye alma

Doruk Fisek dfisek at fisek.com.tr
2 Mayıs 2010 Paz 09:36:49 EEST

Merhaba,

Sun, 2 May 2010 01:36:43 +0300, Semen Cirit <scirit at pardus.org.tr> :

> Bir süredir bu süreç için bir takım toplantılar ve araştırmalar
> yapmıştık, bu tartışmalar ve toplantılar sonrasında ortaya çıkan
> süreci aşağı yukarı çıkarmaya çalıştım:
> uludag/trunk/doc/tr/joinus_policy  dizininde bulabilirsiniz.
Eline sağlık :)

Aklıma gelenler:

- Hataya yanıtı girilmesi istenen kişisel bilgiler arasındaki "#. Sizce
bir katkıcının sorumlulukları nelerdir?" ve "Bir özgür yazılım projesi
için topluluk (community) kavramı nedir?" birer sınav sorusu gibi
olmuş, pek uymamış bence.

- Açılan hata raporuna "Pardus'a bugüne kadar yaptığınız katkılar
nelerdir?" gibi bir soru eklenebilir. Başvuranlar hali hazırda Pardus'a
çeşitli noktalarda katkı yapıyor olabilir -- özellikle süreç ilk
açıkladığında başvuracak kitlede olacaktır.

- "Özgür yazılımlar ve Pardus'u bugüne kadar hangi işlerde
kullandınız?" gibi bir soru da olabilir ("iş" yerine daha iyi bir
ifade bulamadım). Adayın mevcut bilgi birikimi ve ilgi alanlarını
öğrenmiş oluruz.

- Mentor listesinin her iki tür için de (geliştirici, test)
tek mi olmasını; ikisinin ayrı ayrı mentor listesi olmasını mı
konuşmuştunuz?

- "Gözden geçirme" işlemlerinin nasıl olacağına dair bir konuşma geçti
mi?

- Süreç sonucunda geliştirici başvurusu reddedilen insanın belirli bir
süre sonra tekrar başvurabilmesi gerekir bence.

- Mentorun süreç tamamlanmadan bırakması (Pardus'tan kalıcı/geçici
olarak ayrılması) senaryosu için de, başka bir mentora devrederek
süreci bulunduğu seviyeden baştan başlatma gibi bir çözüm düşünmek
gerek.

- Mentor listesi kapalı mı, herkesin okumasına açık mı olacak? (adayla
ilgili kişisel bilgiler gelmeyecekse, bence açık olabilir)

- Düşünmüşsünüzdür ama tüm bu sürece göz kulak olacak, ara yazışmaları
(quiz gönderilmesi/alınması, mentor atanması, vs) yürütecek bir sorumlu
gerekecektir.

                   Doruk