[Gelistirici] actions.py & chown

Fatih Aşıcı fatih at pardus.org.tr
15 Mar 2010 Pzt 23:03:04 EET

On Monday 15 March 2010 22:01:15 Ozan Çağlayan wrote:
> Selam,
>
> actions.py'de chown() çalışmıyor mu:
>
> shelltools.chown("%s/var/named" % get.installDIR(), "named", "named")
>
> ls /var/pisi/bind-9.7.0-26/install/var/ -lh
> drwxr-xr-x 8 named named 4,0K Mar 15 21:44 named
>
> kurduktan sonra:
>
> kurumsal bind # ls /var/ -lh
> drwxr-xr-x   8 root root 4,0K Mar 15 21:45 named
>

> files.xml'de bütün dosyalarda Uid ve Gid 0. Uid Gid bilgisi taşıyamıyor
>  muyuz pisi'de? Bu yüzden mi bazı paketlerde chown çağrıları hep
>  postInstall'ta yapılmış?

Dosya sahiplerini olduğu gibi pakete aktarmak mümkün mü bilmiyorum; ama doğru
da olmazdı herhalde. User-mode build destekleniyor olsaydı install dizini
içindeki dosyalar root kullanıcısına ait olmayacaktı. Bu tür işlemleri
postInstall'da yapmak gerekiyor mecburen. Üstelik her ne kadar sabit tutmaya
çalışsak da UID'ler değişebilir.