[Gelistirici] 'Depo politikasi' belgesi

selim ok selimok at gmail.com
15 Mar 2010 Pzt 20:11:54 EET

Merhaba,

uzun süredir yapmadigim bir ise bir kac paket yaparak geri dönmeyi
planlarken, eski bilgilerin üzerinden gecmek istedim. Bu nedenle
pardus-wiki'deki "Depo politikasi" [1] belgesine kisaca bir göz attim. Ancak
tamamini okumadan önce farkettim ki belge biraz eski ve güncel durumla
uyusmuyor.

Mesela gelistirme alani hakkinda "Yeni dağıtım sürümleri yayınlandıkça
kararlı olarak işaretlenmiş birden fazla dal olabilmesine karşın, bir
kullanım alanına/kullanıcı kitlesine hazırlanan Pardus sürümü için yalnızca
bir tane geliştirme alanı bulunur. " deniyor. Bu bilgi gecerliligi yitirmis
durumda, su anda her sürüm icin ayri ayri devel ve stable alanlari var.
Dolayisiyla belgede yer alan temsili dizin yapisi ile gercegi de birbirinden
oldukca farkli.

Bunun disinda "Ikili gelistirme deposu" diye bir bilgi var ki böyle bir depo
varsa bile simdiye kadar benim bilgim yoktu.

Efenim sonuc olarak benim bildigim veya henüz bilmedigim bir cok degisiklik
var ve belge bu güncellemelerden habersiz. Cekirdek ekipten yada paketcilik
konusunda deneyimli gelistiricilerden birinin belgeyi güncellemesi en büyük
arzumuz  :)

Iyi calismalar,
Selim

[1] : http://tr.pardus-wiki.org/Pardus:Depo_Politikas%C4%B1